سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

احتمال تجهیز گلکسی زد فولد ۴ به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر دوطرفه

گلکسی زد فولد ۳ چند ماه پیش معرفی شد و خبری از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در آن نبود. اما ظاهرا سامسونگ به دنبال استفاده از این فناوری در گوشی گلکسی زد فولد ۴ است. به گزارش LetsGo Digital، سامسونگ در تاریخ ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) پتنتی با عنوان «دستگاه الکترونیکی تاشو با قابلیت تشخیص اثر انگشت از طریق بخشی از نمایشگر» را ثبت کرده است.

اطلاعات پتنت اسکنر اثر انگشت دو طرفه اخیرا توسط سازمان مالکیت فکری جهانی (WIPO) منتشر شده. پیاده‌سازی اسکنر اثر انگشت روی دستگاه‌‌های تاشو به دلیل انعطاف بیشتر کاری دشوار به حساب می‌آید. به همین دلیل سامسونگ در گوشی‌های تاشو خود از این فناوری استفاده نکرده، اما ظاهرا اکنون شرکت کره‌ای راه‌حلی برای این موضوع پیدا کرده است.

سنسور بیومتریک روی نمایشگر خارجی قرار دارد و استفاده از آن در حالت باز بودن صفحه هم ممکن می‌شود. یک برد الکترونیکی بین دو نمایشگر کار تشخیص هردو حالت را برعهده دارد. تحقیقات مذکور در سال ۲۰۲۰ در کره جنوبی صورت گرفته، اما تا زمان عرضه گلکسی زد فولد ۴ باید صبر کرد و دید سامسونگ از این فناوری استفاده خواهد کرد یا خیر.

در حال حاضر این غول کره‌ای پیشتاز عرضه گوشی‌های تاشو در جهان است و امید می رود در سال‌های آینده قیمت نهایی این محصولات کاهش یابد تا در دسترس مصرف‌کنندگان بیشتری قرار بگیرند. با توجه به علاقه شرکت‌های دیگر به ساخت گوشی‌ها تاشو، رقابت در این حوزه بیشتر می‌شود که می‌تواند کاهش قیمت را در پی داشته باشد.

طبق گزارشی، احتمالا به‌زودی شاهد معرفی پیکسل فولد گوگل خواهیم بود. شیائومی، اوپو و ویوو هم دیگر شرکت‌هایی هستند که می‌خواهند حضور پررنگی در این بازار داشته باشند. البته شایان ذکر است بیشتر شرکت‌های سازنده موبایل نمایشگرهای تاشو خود را از سامسونگ تهیه می‌کنند. تا معرفی گلکسی زد فولد ۴ زمان زیادی باقی مانده و تا آن زمان اطلاعات بیشتری از گوشی تاشو جدید سامسونگ به بیرون منتشر خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا