سرور مجازی
zoomit

شاید سری پیکسل ۸ با تراشه مبتنی‌بر اگزینوس ۲۳۰۰ عرضه شوند

زمان زیادی از عرضه‌ی رسمی گوشی‌های سری پیکسل ۷ نگذشته است، اما از همین‌حالا گزارش‌هایی درمورد نسل بعدی پرچم‌داران غول جستجوی اینترنت دردسترس قرار گرفته است. انتظار می‌رود این دو گوشی با نام پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو روانه‌ی بازار شوند. وب‌سایت آلمانی وین‌فیوچر اخیراً جزئیاتی درمورد این دو دستگاه به‌اشتراک گذاشته است که جالب به‌نظر می‌رسند.

گزارش وین‌فیوچر براساس کدهای عمومی اندروید ارائه شده است و امکان دارد دو دستگاه شیبا و هاسکی، صرفاً محصولات آزمایشی باشند و هرگز شاهد معرفی مدل تجاری آن‌ها نباشیم. با این وجود در ادامه به یافته‌های این گزارش اشاره می‌کنیم.

پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو، به‌ترتیب به کد Shiba و Husky شناخته می‌شوند. این نام‌گذاری مطابق با پرچم‌داران کنونی گوگل یعنی پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو است که به‌ترتیب با نام رمز Panther و Cheetah عرضه شدند.

گزارش اخیر درمورد سری پیکسل ۸ با خبرهای ماه آگوست مطابقت دارد زیرا پیش‌از این گفته شده بود نسل سوم تراشه‌ی تنسور با همکاری سامسونگ تولید خواهد شد. این سیستم-روی-چیپ با اسم‌رمز Zuma شناخته می‌شود و مثل تنسور G2 از همان مودم G5300 ساخت سامسونگ بهره خواهد برد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • پایان عمر سری پیکسل ۴؛ این گوشی‌ها دیگر به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت نخواهند کرد
  • تماشا کنید: کالبدشکافی پیکسل 7 پرو

غیر از موارد فوق، هیچ جزئیات دیگری درمورد سری پیکسل ۸ دردسترس نیست. ازطرفی سامسونگ اخیراً کار روی تراشه‌ی اگزینوس ۲۳۰۰ را آغاز کرده است که به‌نظر می‌رسد جانشین اگزینوس ۲۲۰۰ خواهد بود و انتظار می‌رود مدل‌های اروپایی سری گلکسی S23 با این سیستم-روی-چیپ عرضه شوند، اما شاید این تراشه به‌عنوان پلتفرم مرجع برای نسل سوم پردازنده‌ی تنسور گوگل عمل کند.

نسل بعدی پرچم‌داران گوگل با رم ۱۲ گیگابایتی عرضه خواهند شد و به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۱۴ را اجرا خواهند کرد. گفته می‌شود اسم‌رمز نسخه‌ی آینده‌ی اندروید نیز Upside Down Cake خواهد بود. پیکسل ۸ احتمالاً به صفحه‌نمایشی با وضوح ۲۲۶۸ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز خواهد شد، درحالی‌که انتظار می‌رود نمایشگر پیکسل ۸ پرو از وضوح ۲۸۲۲ در ۱۳۴۴ پیکسل بهره ببرد.

طبق گزارش‌های قبلی، امکان دارد پیکسل ۸ پرو به حسگر اثرانگشت اولتراسونیک مجهز شود که نسبت‌به حسگر اثرانگشت نوری سری پیکسل ۷ و پیکسل ۶، سرعت و دقت بالاتری ارائه می‌دهد.

صرف‌نظر از شایعات، هنوز یک‌سال تا معرفی سری پیکسل ۸ باقی مانده است و شاید تا آن زمان، بسیاری از مشخصات این گوشی‌ها تغییر کند. شاید قبل از رونمایی نسل بعدی پرچم‌داران گوگل، شاهد معرفی پیکسل 7a و شاید پیکسل اولترا باشیم؛ دستگاه رده‌بالایی که گفته می‌شود از دوربین‌های خارق‌العاده‌ بهره خواهد برد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا