سرور مجازی
رمز ارز

سولانا به بیت کوین پل می‌زند! نحوه انتقال دارایی‌ها چگونه خواهد بود؟

سولانا به بیت کوین پل می‌زند! نحوه انتقال دارایی‌ها چگونه خواهد بود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، پل انتقال بین زنجیره‌ای زئوس نتورک (Zeus Network) که قرار است سولانا را به بیت‌کوین متصل کند، تا سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی خواهد شد.

این پل از طریق توکن‌های zBTC که با ZPL پشتیبانی می‌شوند، به دارندگان بیت‌کوین اجازه می‌دهد تا با برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر سولانا تعامل داشته باشند.

ZPL یا کتابخانه زئوس، مجموعه‌ای از برنامه‌های ماشین مجازی سولانا است که توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد که پشتیبانی از سولانا را در برنامه‌های غیرمتمرکز ادغام کنند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

با استفاده از ZPL و پروتکل پل‌زنی آپولو (Apollo)، کاربران می‌توانند بیت‌کوین خود را سپرده‌گذاری کنند و در عوض، توکن‌های zBTC را دریافت نمایند. سپس، از این توکن‌ها می‌توان برای فعالیت در صرافی‌های غیرمتمرکز، بازارهای NFT، قرض‌گیری، وام‌دهی، بازی و سرویس‌های سوشال‌فای در اکوسیستم سولانا استفاده کرد.

توسعه‌دهندگان قصد دارند پشتیبانی از دارایی‌های بیشتری را به ZPL اضافه کنند، از جمله بیت‌کوین رونز (zRuneX) و بیت‌کوین اوردینالز (zOrdX).

شبکه زئوس توسط آناتولی یاکوونکو، هم‌بنیان‌گذار سولانا و مونیب علی، هم‌بنیان‌گذار استکس حمایت می‌شود. این شبکه در آوریل ۲۰۲۴ موفق به جذب ۸ میلیون دلار سرمایه شد و به این ترتیب، ارزش این پروژه به ۱۰۰ میلیون دلار رسید.

بیت‌کوین رونز یک استاندارد توکن جدید است که در آوریل ۲۰۲۴ منتشر شد. این استاندارد با امکان توکنیزه‌سازی دارایی‌های مختلف دنیای واقعی، قابلیت بلاکچین بیت‌کوین را گسترش می‌دهد.

از طرف دیگر، بیت‌کوین اوردینالز یک سیستم شماره‌گذاری است که به هر ساتوشی یک شناسه منحصربه‌فرد اختصاص می‌دهد. این سیستم امکان ضرب دارایی‌های منحصربه‌فرد را بر روی بلاکچین بیت‌کوین فراهم می‌کند.

با ظهور پروتکل‌های نوآورانه‌ای مانند ZPL و بیت‌کوین رونز، اکوسیستم برنامه‌های غیرمتمرکز بیت‌کوین در حال احیا است. ماه گذشته، صرافی Orders Exchange با ادغام با پروتکل بیت‌کوین رونز، امکان صدور توکن‌های قابل معاوضه در شبکه اصلی بیت‌کوین را فراهم کرد.

این صرافی همچنین پلی را برای انتقال دارایی‌های بیت‌کوین با زنجیره مایکرو ویژن چین (MicroVisionChain) ایجاد نموده که امکان تعویض توکن‌های BRC-۲۰ را میسر می‌کند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا