سرور مجازی
zoomit

مک‌بوک‌های پرو آینده احتمالاً به رم‌هایی با پهنای‌ باند بسیار زیاد مجهز خواهند شد

مدل‌های کنونی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی اپل از رم‌های LPDRR5 سامسونگ بهره می‌برد و تراشه‌ی M1 Pro باعث می‌شود حداکثر پهنای باند حافظه‌ی این لپ‌تاپ‌ها به ۲۰۰ گیگابایت‌‌‌‌برثانیه برسد. علاوه‌براین، حداکثر پهنای باند رم مک‌بوک‌های پرو مجهز به تراشه‌ی M1 Max معادل ۴۰۰ گیگابایت‌‌‌برثانیه است.

به‌‌نوشته‌ی مک‌رومرز، این احتمال وجود دارد که پهنای باند رم LPDDR5X مدل‌های بعدی لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار اپل درمقایسه‌با مدل‌های کنونی این محصولات تا ۳۳ درصد افزایش یابد. همچنین، میزان مصرف انرژی این مدل‌ها حداکثر ۲۰ درصد از قبل بهبود خواهد یافت. بدین‌ترتیب، انتظار می‌رود پهنای باند حافظه‌ی مک‌بوک‌‌های پرو مجهز به تراشه‌ی M2 Pro و M2 Max به‌ترتیب به ۳۰۰ و ۶۰۰ گیگابایت برثانیه برسد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اپل سفارش بزرگی برای ساخت تراشه‌های M2 Pro و M2 Max با فرایند ۳ نانومتری TSMC ارائه داده است
  • اپل با مک های جدید، پاییز و زمستان را برای طرفدارانش هیجان‌انگیز می‌کند

مارک گورمن از بلومبرگ مدعی شده است که مهم‌ترین تغییر مک‌بوک‌های پرو بعدی اپل درمقایسه‌با مدل کنونی این لپ‌تاپ‌ها، استفاده از تراشه‌های M2 Pro و M2 Max خواهد بود. به‌نظر می‌رسد این محصولات در ماه نوامبر رسماً معرفی خواهند شد؛ زیرا اپل در سال‌های اخیر، معمولاً مدل‌های جدید مک‌بوک ازجمله اولین مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی و سه مدل از مک‌بوک‌های مجهز به سیستم-روی-چیپ M1 را در ماه نوامبر معرفی کرده است.

شایان‌ ذکر است مدل‌های کنونی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با طراحی جدید و درگاه‌های اضافه ازجمله MagSafe و HDMI و کارت‌خوان SD در اکتبر ۲۰۲۱ با تراشه‌های M1 Pro و M1 Max معرفی شدند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا