سرور مجازی
فضای مجازی

دلیل ممنوعیت استفاده از تلویزیون‌های سطح بالا در اروپا چیست؟

از مارس ۲۰۲۳ بسیاری از تلویزیون‌های سطح بالا ممکن است در اتحادیه اروپا (EU) ممنوع شوند، به گونه‌ای که این ممنوعیت شامل مدل‌های بسیاری از مارک‌های اصلی می‌شود و دلیل آن رتبه بندی جدید انرژی است که از مارس ۲۰۲۳ در کشور‌های اتحادیه اروپا اعمال می‌شود.

در مارس ۲۰۲۱، اتحادیه اروپا برچسب‌های انرژی خود را به روز کرد و بسیاری از مدل‌ها را به پایین‌ترین رتبه انرژی (G) انتقال داد. از مارس ۲۰۲۳، قوانین سختگیرانه تری اعمال خواهد شد، به گونه‌ای که این الزامات بر روی تلویزیون‌های ۴K و تلویزیون‌هایی با کیفیت پایین‌تر که در سال ۲۰۲۱ در اروپا فروخته شده اعمال گردیده و اکنون، اتحادیه اروپا می‌خواهد این قوانین را روی تلویزیون‌های پرچمدار نیزاعمال کند.

الزامات انرژی اتحادیه اروپا

در حال حاضر، تلویزیون‌های OLED مجاز به مصرف انرژی کمی بیشتر از تلویزیون‌های LCD (LED، QLED، miniLED و غیره) هستند، در حالی که microLED و همه انواع تلویزیون‌های ۸K از تعهد محدود کردن سطح مصرف برق معاف هستند، اما از اول مارس ۲۰۲۳، این استثنا‌ها حذف خواهند شد و طبق گفته اتحادیه اروپا نمایشگر الکترونیکی EEI مطابق با محدودیت‌های ارائه شده در جدول ۱ نباید از حداکثر مصرف EEI (EEImax) تجاوز کند.

طبق گزارشی که در FlatpanelsHD منتشر شده است، اتحادیه اروپا می‌خواهد تلویزیون‌های ۷۵ اینچی ۸K کمتر از ۱۴۱ وات در ساعت مصرف کنند تا نیاز EEI ۰.۹ محقق شود و مصرف برق تلویزیون‌های microLED به احتمال زیاد بسیار بیشتر از مدل‌های ۸K باشد.

در این گزارش آمده است که اروپا بازار بزرگی برای تلویزیون‌های رده بالا است، به طوری که محموله‌های تلویزیون ۸K در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۰۰۰۰۰ دستگاه تخمین زده می‌شود و انتظار می‌رود ۳۰ درصد از این تعداد به اروپا وارد شود.

منبع: الیوم السابع

دیتاسنتر من فضای مجازی اخبار داغ فضای مجازی

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا