سرور مجازی
فضای مجازی

افزایش دوبرابری بودجه خودرو‌های برقی تا سال ۲۰۳۰

بر اساس تحلیل رویترز از داده‌های عمومی و پیش‌بینی‌های منتشر شده توسط خودروسازان برتر جهان، این شرکت‌ها قصد دارند تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۱.۲ تریلیون دلار برای توسعه و تولید میلیون‌ها خودروی الکتریکی، همراه با باتری‌ها و مواد خام برای حمایت از این تولید هزینه کنند.

با این وجود میزان سرمایه‌گذاری خودرو‌های الکتریکی که قبلاً منتشر نشده بود، کمتر از برآورد‌های قبلی سرمایه‌گذاری رویترز است و بیش از دو برابر آخرین محاسباتی است که یک سال پیش منتشر شده است؛ به گونه‌ای که آلفابت، شرکت مادر گوگل و Waymo دارای سرمایه‌ای بالغ بر ۱.۳ تریلیون دلار است.

خودروسازان برنامه‌هایی برای ساخت ۵۴ میلیون خودروی برقی باتری‌دار تا سال ۲۰۳۰ را دارند و پیش‌بینی می‌کنند که بر اساس تحلیل‌ها، بیش از ۵۰ درصد از کل تولید خودرو را به خود اختصاص خواهد داد.

تسلا در این زمینه پیشتاز است و ایلان ماسک، مدیر عامل ین شرکت، طرحی جسورانه را برای ساخت ۲۰ میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در سال ۲۰۳۰ ارائه کرده است که به حدود ۳ تراوات ساعت باتری نیاز دارد. ماسک در اواخر اکتبر گفت که تسلا در حال کار بر روی یک پلت فرم خودروی کوچکتر است که نیمی ازهزینه مدل ۳ و مدل Y را خواهد داشت.

در حالی که تسلا برنامه‌های مخارج خود را به طور کامل فاش نکرده است، چنین رشد عظیمی – یعنی افزایش ۱۳ برابری نسبت به ۱.۵ میلیون خودرویی که امیدوار است امسال بفروشد – صد‌ها میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

منبع: الیوم السابع

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا