سرور مجازی
اقتصادی

هزینه میلیونی زنگ تفریح مدرسه برای خانوارها/ یک بیسکویت ساده چند؟

هزینه میلیونی زنگ تفریح مدرسه برای خانوارها/ یک بیسکویت ساده چند؟

پیش از شیوع کرونا، بوفه‌ی مدارس فعال بود و بسیاری از این بوفه‌ها حتی نسبت به عرضه ساندویچ‌های ویژه مدرسه‌ای اقدام می‌کردند. در این میان کیک و بیسکویت و شیرکاکائو نیز فروش زیادی در مدارس داشت اما پس از شیوع کرونا و بسته شدن بوفه‌های عرضه خوراکی در مدارس، هنوز بسیاری از مدارس به روال سابق برنگشته‌اند .

بررسی وضعیت بازار خوراکی‌ها و «قاقالی‌لی‌ها» نشان می‌دهد اغلب بچه‌ها خریدار آبمیوه یا شیرکاکائو و اقلامی از این دست به همراه کیک و بیسکویت برای مدرسه هستند.

البته در سال‌های اخیر برخی مدارس ورود چیپس و پفک و اقلامی از این دست را با هدف حفظ سلامتی دانش‌اموزان ممنوع اعلام کرده‌اند .

اغلب مدارس سه زنگ تفریح برای دانش‌آموزان تدارک می‌بینند. این زنگ‌های تفریح مختص مدارسی است که ساعت هشت صبح کار خود را آغاز کرده ساعت دوازده و نیم به آن پایان می‌دهند.

این گزارش به این نکته می‌پردازد که اگر دانش‌آموزان برای دو زنگ از سه زنگ نیز خوراکی با خود همراه داشته باشند، چه میزان هزینه روی دست خانوارها می‌ماند.

خرید یک بیسکویت ساده این روزها ۱۰ هزار تومان هزینه دارد. البته بیسکویت‌هایی با غلات و سبوس و … قیمت بالاتری دارند اما اغلب این بیسکویت‌ها در کیف بچه مدرسه‌ای ها جایگاهی ندارند. ویفرهای شش عددی قیمتی در حدود ۷۵۰۰ تومان تا ۱۰ هزار تومان و بیسکویت‌های کرمدار ۶ عددی قیمتی بین ۱۰ هزار تومن تا پانزده هزار تومان را دارا هستند.

بهای یک عدد شیر کاکائوی کوچک یک نفره حدود ۱۴ هزار تومان است. به این ترتیب خرید یک کیک یا بیسکویت به همراه شیرکاکائو حداقل هزینه‌ای حدود بیست و چهار هزار تومان به طور متوسط برای خانوارها دارد.

در این میان با احتساب بیست روز کاری برای بچه‌مدرسه‌ای‌ها با توجه به تعطیلی پنجشنبه و جمعه، خرید ساده‌ترین خوراکی‌ها برای یک دانش‌آموز هزینه نیم میلیون تومانی در ماه یا به عبارت دیگر ۴۰ هزار تومانی دارد.

خانوار کوچک چهار نفره باید حداقل یک میلیون تومان بابت پرکردن کیف بچه‌ها از ساده‌ترین خوراکی را باید هزینه کنند. نکته اینجاست که خرید کاکائو، شکلات و دیگر اقلام این هزینه را بالا می‌برد چرا که ساده‌ترین کاکائو و شکلات در بازار بالاتر از ۱۰ هزار تومان است.

۲۱۷

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا