سرور مجازی
امنیت

یک فناوری جاسوسی پنهان در گوگل

یک فناوری جاسوسی پنهان در گوگل

تاجر فناوری، جفری کاستیلو از یک فناوری پنهان در حساب‌های کاربران گوگل که امکان جاسوسی از ارتباطات کاربران و ضبط صدای آنها برای استفاده های دیگر را فراهم می کند و آن را “کد تقلب” نامید، گزارش داد.

جفری کاستیلو، توضیح داد که چگونه می‌‌توان این فناوری را با اقدامات آسانی که حریم خصوصی کاربران را حفظ می کند متوقف کرد.

برای رفع این مشکل،  روی Manage Google Account کلیک کنید، سپس گزینه “Data and Privacy” را انتخاب کنید، به پایین بروید، جایی که “Setting History” وجود دارد و بخش “Web and App Activity” را انتخاب کنید. 

کاستیلو ادامه می‌دهد: “وقتی کلیک کردید و به پایین اسکرول کردید، باید متوجه شوید که تنظیمات Voice and Voice Activity حاوی یک علامت آبی است، آن را غیرفعال کنید تا به جاسوسی گوگل در تماس‌ها پایان دهد.”

وی خاطرنشان کرد: «روشی که گوگل به ضبط مکالمات ادامه می‌دهد نسخه شفاهی موتور جستجو است و هر بار که فرمان «Hey Google» را دریافت می‌کند، همان اثر را ایجاد می‌کند، مانند باز کردن پنجره مرورگر. صدای ذخیره شده قبلی به طور خودکار حذف نمی‌شود، اما می‌تواند آن را به صورت دستی حذف کند.

اما گوگل از خود دفاع کرد و گفت: «فقط به گزیده‌ای از مکالمات گوش می‌دهد تا کلمات هشدار را دریافت کند، که برای تشخیص آن برنامه‌ریزی شده است.»

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا