سرور مجازی
اینترنت

بودجه وزارت ارتباطات ۳۰ درصد رشد کرد/ مجموع اعتبارات این وزارت‌خانه اعلام شد

بودجه وزارت ارتباطات ۳۰ درصد رشد کرد/ مجموع اعتبارات این وزارت‌خانه اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، بر اساس جداول قانون بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۳، مجموع اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیش از ۲۹.۵ درصد رشد به مبلغ ۱۹ هزار و ۵۸۳ میلیارد و ۷۰۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

مجموع اعتبارات این وزارت در بودجه مصوب سال گذاشته بیش از ۱۵ همت بود.

بودجه وزارت ارتباطات ۳۰ درصد رشد کرد/ مجموع اعتبارات این وزارت‌خانه اعلام شد

براساس گزارش دیجیاتو، بر اساس قانون بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۳، اعتبارات هزینه‌ای وزارت ارتباطات ۲ هزار و ۲۸۴ میلیارد و ۳۶۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مصوب نیز ۱۷ هزار و ۱۰۹ میلیارد و ۳۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. این وزارتخانه ۱۹۰ میلیارد تومان نیز اعتبار اختصاصی دارد.

در زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات اعتبارات هزینه‌ای دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات نسبت به سال قبل ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و به ۳.۵ میلیارد تومان رسیده است. این دبیرخانه در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان اعتبارات تملک داشته که این ردیف اعتبار امسال حذف شده است.

سازمان فضایی ایران در سال ۱۴۰۲ ۶۴ میلیارد و ۵۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعتبارات هزینه‌ای داشته که این مبلغ در بودجه سال ۱۴۰۳ با بیش از ۵۰ درصد افزایش به ۹۶ میلیارد و ۵۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. اعتبارات تملک این سازمان اما از یک هزار و ۱۵۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ۱۴۴ میلیارد تومان کاهش یافته است.

شرکت ملی پست همانند سال گذشته ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارد و شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان شرکتی سودده سهمی از لایحه بودجه ندارد.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دیگر دستگاه اجرایی ذیل وزارت ارتباطات است که اعتبارات هزینه‌ای‌اش از ۱۲۳ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تومان به ۱۴۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.

اعتبارات هزینه‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که سال گذشته بیش از ۲۵۶ میلیارد تومان بوده، امسال به ۳۱۰ میلیارد و ۲۶۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این سازمان از بیش از هزار میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۴۴ میلیارد تومان کاهش یافته است.

پارک علم و فناوری نیز دیگر زیرمجموعه این وزارتخانه است که برای آن ۴۵ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و ۱۰ میلیارد و ۸۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دریافت می‌کند. اعتبار اختصاصی این پارک نیز ۵۰ میلیارد تومان قید شده است.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا