سرور مجازی
رمز ارز

داده‌های جدید از هک کوینکس: ارزش رمزارزهای سرقتی به ۵۴ میلیون دلار رسید!

داده‌های جدید از هک کوینکس: ارزش رمزارزهای سرقتی به ۵۴ میلیون دلار رسید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، کوینکس (CoinEx)، یک صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال، روز گذشته قربانی یک نقض امنیتی قابل توجه شد که طبق داده‌های جدید منتشرشده، سرقت ۵۴ میلیون دلار از این صرافی را به همراه داشته است. این نقض بر کیف پول‌های ارزهای دیجیتال مختلف، از جمله کیف‌هایی که حاوی توکن‌های اتریوم (ETH)، ترون (TRX) و پالگیان (MATIC) هستند، تأثیر گذاشت.

این حادثه در ۱۲ سپتامبر رخ داد، اما میزان وجوه دزدیده‌شده همچنان در حال افزایش است و کوینکس را وادار کرد تا واریز و برداشت رمزارزی خود را سریعا تعلیق کند. در همین حال، کوینکس متعهد شده که به طور کامل غرامت تمام کاربرانی را که تحت تأثیر این نقض قرار گرفته‌اند، پرداخت کند. یکی از جنبه‌های قابل توجه این هک، دسترسی غیرمجاز به داده‌ها از دامنه ENS بود که شدت نفوذ و ریسک‌های احتمالی را برجسته می‌کند.

جالب اینجاست که بیشتر توکن‌های سرقت‌شده افت قیمت قابل توجهی را در بازار تجربه نکردند؛ البته به جز توکن BRG که کاهش قابل توجهی داشت. تیم پشتیبان BRG، بریج اوراکل (Bridge Oracle)، علناً از کوینکس خواست تا راه‌حلی بیابد و به اعضای این جامعه که ۶۶۹۴۸۷۹۴۶ توکن BRG خود را از دست داده‌اند، غرامت بپردازد.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
ثبت نام در آبان تتر رو کامل کن و ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!


شروع کن

کوینکس با تشکیل یک تیم تحقیقاتی اختصاصی و تأیید تراکنش‌های غیرمجاز مربوط به ارزهای دیجیتال مانند اتریوم، ترون و متیک پاسخ داد. بر اساس آخرین اطلاعات موجود، توزیع دارایی‌های سرقت شده شامل موارد زیر است:

۱۱۳۷۷ اتریوم به ارزش ۱۸ میلیون دلار

۱۳۷ میلیون ترون به ارزش ۱۱ میلیون دلار

۲۹۵۵۲ بایننس کوین (BNB) به ارزش ۶.۲ میلیون دلار

۲۳۱ بیت کوین (BTC) به ارزش ۵.۹ میلیون دلار

۱۲.۶ میلیون ریپل (XRP) به ارزش ۶ میلیون دلار

۱۳۵۶۰۲ سولانا (SOL) به ارزش ۲.۴ میلیون دلار

بر اساس داده‌های آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، علی‌رغم این نقض، در زمان نگارش این خبر، ۹۷ درصد از تمام برداشت‌هایی که در صرافی‌های متمرکز انجام می‌شود، از طریق کوینکس بوده است. پاسخ شفاف و جامع کوینکس با هدف اطمینان بخشیدن به پایگاه کاربران خود انجام شد، اما این حادثه بر چالش‌های امنیتی مداوم در صنعت ارزهای دیجیتال تاکید دارد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا