سرور مجازی
فضای مجازی

چرا گوشی‌های موبایل دیگر مثل قبل جذاب و سرگرم کننده نیستند؟

شاید شما هم این احساس را داشته باشید که گوشی‌های موبایل به اندازه قبل، جذاب نیستند؛ اما چرا این‌طور شده است؟ مدیر تولیدات Oppo درباره علت این مشکل و راه‌های برون‌رفت از آن توضیح می‌دهد.

اخیرا مدیر تولیدات کمپانی اوپو در یک گپ و گفت با طرفداران برند، به این موضوع پرداخت که چرا گوشی‌های موبایل برخلاف گذشته، دیگر جذاب و سرگرم کننده نیستند.

«لی‌یو ژو» گفت که کاربرد موبایل در سالیان گذشته، تک سناریویی بود؛ اما در عوض، گوشی‌ها شکل‌ها و قابلیت‌هایی متمایز از یکدیگر داشتند. حالا، اما همه گوشی‌های هوشمند، کم و بیش شبیه به هم هستند:

در آن دوران، گوشی‌های موبایل فقط برای تماس تلفنی و پیامک زدن استفاده می‌شدند. حتی گوشی‌های هوشمند اولیه هم اکوسیستم ضعیفی داشتند. پس نظر کاربران، به ویژگی‌های ظاهری و سخت افزاری جلب می‌شد.

امروزه، اما اکولوژی اپلیکیشن‌ها حرف اول و آخر را می‌زند. وقتی که یک کاربر از گوشی هوشمند استفاده می‌کند، در اصل در حال استفاده از اپلیکیشن‌های مختلفی است که روی دستگاه خود دارد. ایده‌های نوآورانه تولیدکنندگان هم باید مبتنی بر همین اپلیکیشن‌ها باشد؛ چرا که رمز موفقیت و تمایز، توانایی شرکت‌ها در کاربردی‌تر کردن این اپ‌هاست.

به باور لی‌یو، آنچه که کاربران سرگرم کننده می‌دانند، نرم افزار است؛ ولی هنوز جا برای کار‌های سخت افزاری هم وجود دارد. در واقع او، مشخصات سخت افزاری ممتاز را همراه با اکولوژی نرم افزاری خوشایند، لازمه جذابیت و سرگرم کنندگی می‌داند.

اتفاقا Oppo یکی از برند‌هایی است که همیشه سعی در طراحی و تولید محصولات جذاب دارد. به عنوان نمونه، می‌توانیم از Oppo Find N نام ببریم. هنگامی که این گوشی تاشو معرفی شد، کمپانی چینی تغییرات نرم افزاری مبتکرانه‌ای را ایجاد کرد؛ مثلا وقتی که اپلیکیشن یک فروشگاه اینترنتی را باز می‌کردید، صفحه به دو نیم تقسیم می‌شد: نصف برای نمایش کالا و نصف دیگر برای نمایش توضیحات آن!

گوشی منعطف نسل جدید اوپو، فایند ان ۲ نیز تمرکز خاصی روی اکولوژی نرم افزاری دارد. ترکیب رده بالای سخت افزاری آن هم می‌تواند جذابیتش را برای کاربران دو چندان کند.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا