سرور مجازی
فضای مجازی

باتری که با سه دقیقه شارژ ۲۰ سال کار می‌کند

شرکت نوآفرین باتری جامدی مناسب خودروهای برقی ساخته است که در عرض چند دقیقه شارژ کامل می‌شود و عمر آن بیش از دو برابر عمر باتری‌های کنونی وسایل نقلیه برقی است.

به نقل از ایندیپندنت، شرکت ادن‌انرژی، وابسته به دانشگاه هاروارد، پس از رونمایی موفق پیش‌نمونه دکمه‌ای این باتری که در عرض سه دقیقه شارژ می‌شود و طول عمر آن به اندازه بیش از ۱۰ هزار بار شارژ کردن است، برای پیشبرد بیشتر این فناوری و با هدف‌ تجاری‌سازی آن در آینده نزدیک، مبلغی حدود پنج میلیون و ۱۵۰ هزار دلار کمک مالی دریافت کرد.

بنا بر اعلام این شرکت نوآفرین، توسعه سریع فناوری ذخیره‌سازی انرژی پاک برای مبارزه با «طاعون» تغییرهای اقلیمی اهمیت حیاتی دارد.

ویلیام فیتزهاگ، مدیرعامل شرکت ادن‌انرژی، امیدوار است برای تسهیل پذیرش این باتری، ۳۰ درصد مردم آمریکا که در خانه‌شان پارکینگ ندارند و بنابراین نمی‌توانند خودروی برقی‌شان را در طول شب شارژ کنند، از این باتری استقبال کنند.

فیتزهاگ می‌گوید: «برقی کردن کامل ناوگان وسایل نقلیه یکی از مهم‌ترین گام‌های ما برای مبارزه با تغییرهای اقلیمی است.»

«اما برای رواج گسترده وسایل نقلیه برقی، باتری‌هایی لازم است که مجموعه نیازهای گسترده مصرف‌کننده را برآورده کند. مدت لازم برای شارژ وسایل نقلیه برقی باید به اندازه مدتی باشد که در حال حاضر صرف بنزین زدن خودرو‌های درون‌سوز در پمپ‌بنزین می‌کنیم.»

برآوردها نشان می‌دهد برقی کردن ناوگان خودروها در جهان به‌تنهایی می‌تواند میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا ۱۶ درصد کاهش دهد و استفاده از این «الگوی جدید باتری‌ها» برای رسیدن به این هدف ضروری است.

شین لی، دانشیار علوم مواد هاروارد و مشاور علمی ادن‌انرژی، گفت: «اگر می‌خواهیم به سوی آینده‌ای با انرژی‌ پاک حرکت کنیم، خودروهای برقی نباید مدی تجملی باقی بمانند و عملا یک درصد وسایل نقلیه موجود در جاده‌ها را تشکیل دهند و اگر باتری‌ خودروهای برقی فقط سه تا پنج سال دوام بیاورد، بازار خودروی دست‌دوم در ایالات متحده از بین خواهد رفت.»

«این فناوری باید در دسترس همگان باشد… محدودیت بنیادی در مسیر تولید انبوه فناوری باتری خود نمی‌بینیم و این فناوری می‌تواند متحول‌کننده باشد.»

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا