سرور مجازی
فضای مجازی

یک شرکت تاکسی اینترنتی در مسکو هک شد

به نقل از انگجت، روز پنج شنبه منطقه فیلی در شهر مسکو روسیه با ترافیک سنگینی روبرو شد. اکنون مشخص شده که این ترافیک توسط هکر‌ها و با سوءاستفاده از تاکسی اینترنتی یاندکس روی داده بود. برای این منظور هکر‌ها تاکسی‌های متعددی سفارش دادند که مسیر آن‌ها از یکی از گذرگاه‌های اصلی پایتخت روسیه گذر می‌کرد.

این امر سبب شد ترافیک منطقه به شدت سنگین شود و به مدت ۴۰ دقیقه خیابان به طور کامل مسدود شد تا زمانی که یاندکس توانست این شرایط را برطرف کند.

سخنگوی یاندکس نیز در این باره اعلام کرد: صبح یکم سپتامبر تاکسی یاندکس با تلاش هکر‌ها برای اختلال در سرویس هایش روبرو شد و تعداد زیادی راننده سفارش سفر به منطقه فیلی مسکو را دریافت کردند.

این شرکت اعلام کرد پس از حمله سایبری الگوریتم‌های خود را تغییر داده تا از رویداد‌های مشابه در آینده جلوگیری کند. این یکی از نخستین مواردی است که هکر‌ها با سوءاستفاده از اپلیکیشن تاکسی اینترنتی ترافیک سنگین ایجاد می‌کنند.

چند حساب کاربری توئیتر وابسته به گروه هکری ناشناس ادعا می‌کنند آن‌ها حمله سایبری مذکور را انجام داده اند. روز جمعه یکی از حساب‌های کاربری وابسته به گروه هکری اعلام کرد با همکاری «ارتش فناوری اطلاعات اوکراین» (سازمانی که داوطلبانه در ابتدای جنگ روسیه و اوکراین شکل گرفت) این عملیات را انجام داده است.

گروه هکری ناشناس قبلا مسئولیت حمله سایبری به چند وب سایت دولت روسیه از جمله کرملین و وزارت دفاع این کشور را برعهده گرفته بود.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا