سرور مجازی
فضای مجازی

واتساپ قابلیت جوامع را برای برخی کاربران فعال کرد

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت مِتا، در ماه آوریل قابلیت جوامع واتساپ را معرفی کرد. براساس گزارش‌ها این ویژگی جدید اکنون به صورت آزمایشی به واتساپ اضافه شده، اما برای تمام کاربران در دسترس نیست.

وب سایت WABetaInfo گزارش کرده که قابلیت جوامع برای برای بعضی از کاربرانی که واتساپ خود را به نسخه آزمایشی اندروید v ۲.۲۲.۱۹.۳ ارتقاء داده‌اند، نمایش داده می‌شود. کاربرانی که قابلیت “جوامع” در حسابشان فعال شده است، به جای تَب دوربین، تَب “جوامع” را در صفحه اصلی واتساپ خود مشاهده خواهند کرد و می‌توانند روی آن زده و حداکثر ۱۰ گروه ایجاد کنند که هر کدام ۵۱۲ نفر ظرفیت دارند.

یک عضو جوامع بر اساس علایق خود می‌تواند انتخاب کند به کدام زیرگروه ملحق شود. همچنین می‌تواند هر زمان که بخواهد زیرگروه را بدون خروج از گروه اصلی، ترک کند. واتساپ همچنین تلاش می‌کند شمار اعضای زیرگروه را به دلایل حریم خصوصی، از مشارکت کنندگان دیگر پنهان کند. با این حال، قابلیت مذکور هنوز در نسخه فعلی جوامع فعال نیست.

واتساپ

بر اساس گزارش وب سایت اندروید پلیس، برای نخستین بار در نوامبر سال ۲۰۲۱ تلاش واتس‌اپ برای ساخت قابلیت جوامع مشاهده شد؛ بنابراین این قابلیت مدت طولانی است که در دست توسعه قرار دارد. با توجه به این که واتس‌اپ این قابلیت را سرانجام برای داوطلبان قابلیت‌های آزمایشی عرضه کرده است، ممکن است پیش از پایان سال میلادی جاری برای همه کاربران منتشر شود.


بیشتر بخوانید

  • نسخه اصلی واتساپ دسکتاپ در دسترس قرار گرفت

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا