سرور مجازی
zoomit

شیائومی 12S اولترا در‌مقایسه‌با می ۱۱ اولترا؛ پرچم‌دار شیائومی در گذر زمان چه تغییراتی کرده است؟

به‌تازگی شیائومی پرچم‌دار دیگری معرفی کرده است که شیائومی ۱۲ اس اولترا نام دارد. آخرین‌بار که این برند دستگاهی معرفی کرد که در نام خود واژه‌ی اولترا را جا داده بود، به بیش از یک سال پیش باز می‌گردد که می ۱۱ اولترا رونمایی شد. دستگاه مذکور رسماً در مارس ۲۰۲۱ پا به دنیای فناوری گذاشت.

پرچم‌دار جدید شیائومی اولین گوشی این برند پس از آغاز همکاری با لایکا است؛ اما اگر دوربین را کنار بگذاریم، چه چیزی میان 12S پرو و نسل پیشین تفاوت ایجاد می‌کند. آیا ارزش دارد برای خانواده‌ی جدید هزینه‌ی بیشتری پرداخت یا نسخه‌ی قبلی آن هنوز گزینه‌ای عالی با قیمت بسیار جالبی محسوب می‌شود؟ در این مقاله، شیائومی ۱۲ اس اولترا را با می ۱۱ اولترا مقایسه خواهیم کرد و به این سؤالات جواب خواهیم داد.

طراحی

ابتدا باید درباره‌ی موضوعی کاملاً آشکار صحبت کنیم. اندازه‌ی بزرگ ماژول گرد دوربین شیائومی ۱۲ اس اولترا برای عده‌ای جالب نیست. بعضی معتقدند دوربین بخش زیادی از پنل پشتی را اشغال کرده است؛ اما اگر این مسئله را کنار بگذاریم، گوشی هوشمند مذکور طراحی زیبایی دارد و حتی می‌تواند ما را به یاد دوربین‌های واقعی لایکا بیندازد.

شیائومی ۱۲ اولترا اس به رنگ مشکی

یکی دیگر از عواملی که شیائومی ۱۲ اس اولترا را زیباتر از می ۱۱ اولترا جلوه می‌دهد، پنل پشتی چرمی آن است. همچنین، دستگاه مذکور گواهی IP68 دارد که به شما امکان می‌دهد حداکثر تا ۳۰ دقیقه آن را در عمق ۱٫۵ متری زیر آب نگه دارید. درضمن، نمی‌توان از قاب آلومینیومی آن چشم‌پوشی کرد.

شیائومی می ۱۱ اولترا ازنظر طراحی درمقابل نسل جدید شانسی ندارد. البته پنل پشتی سرامیکی آن از مواداولیه‌ی درجه‌یک ساخته شده است و قاب آلومینیومی نیز به این دستگاه زیبایی دوچندان می‌دهد. افرادی که از پنل پشتی چرمی خوششان نمی‌آید، می‌توانند سراغ می ۱۱ اولترا بروند.

نمایشگر

شیائومی ۱۲ اس اولترا به نمایشگری با پنل AMOLED‌، قطر ۶٫۷۳ اینچ، وضوح ۳۲۰۰ در ۱۴۰۰ پیکسل، یک‌میلیارد رنگ، نرخ نوسازی تطبیقی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز، دالبی ویژن، گواهی HDR10+، محافظ کورنیگ گوریلا گلس ویکتوس و حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش است.

شیائومی می ۱۱ اولترا

شیائومی می ۱۱ اولترا تقریباً همین مشخصات را دارد؛ اما بدون فناوری LTPO 2.0 و با قطر بزرگ‌تر ۶٫۸۱ اینچی. بااین‌حال، می‌توان گفت که این دستگاه درمقایسه‌با مدل جدیدتر در بخش صفحه‌نمایش بهتر عمل کرده است؛ زیرا نمایشگر ثانویه‌ای نیز دارد که در پنل پشتی قرار گرفته است و می‌تواند هنگام ثبت تصاویر سلفی به کاربر کمک کند. این ویژگی خاصی محسوب می‌شود و در کمتر دستگاهی مشابه آن را پیدا خواهید کرد.

مشخصات و نرم‌افزار

شیائومی ۱۲ اس اولترا در بخش سخت‌افزار بهبود یافته است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. قلب تپنده‌ی گوشی هوشمند مذکور را تراشه‌ی چهارنانومتری جدید کوالکام، یعنی Snapdragon 8+ Gen1، تأمین می‌کند. مطمئناً پردازنده‌ی استفاده‌شده در نسل جدید بهتر از Snapdragon 888 موجود در می ۱۱ اولترا است. افزون‌براین، هر دو دستگاه را ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 تراشه را همراهی می‌کنند.

گوشی شیائومی 12S اولترا نمای پشت

در بخش نرم‌افزار نیز، ۱۲ اس اولترا پیشی می‌گیرد؛ زیرا به‌جای اندروید ۱۱ از اندروید ۱۲ استفاده می‌کند؛ درنتیجه، به‌روزتر است و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تری خواهد داشت.

دوربین

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که دوربین شیائومی ۱۲ اس اولترا درمقایسه‌با نسل پیشین بسیار بهبود یافته است و این امر دلایل مختلفی دارد که می‌توان از آن‌ها به همکاری با لایکا و وجود سخت‌‎افزار بهتر اشاره کرد.

شیائومی با Xiaomi 12S Ultra و به‌کمک لنزهای لایکا به میدانی قدم گذاشته است که رقیب هم‌وطنش، هواوی، سال‌ها در آن فرمانروایی می‌کرد و کابوسی برای رقبا بود. شیائومی از تجارب و مهارت‌های لایکا درزمینه‌ی لنزها و پردازش تصویر بهره می‌گیرد.

دوربین اصلی شیائومی ۱۲ اس اولترا برای نخستین‌بار در دنیای گوشی‌های هوشمند از حسگر ۵۰٫۳ مگاپیکسلی و یک‌اینچی IMX989 سونی با پیکسل‌های ۱٫۶ میکرومتری بهره می‌برد. این حسگر از فیلتر رنگی Quad Bayer استفاده می‌کند؛ بدین‌ترتیب، عکس‌ها با وضوح ۱۲٫۵ مگاپیکسل و پیکسل‌های غول‌‌آسای ۳٫۲ میکرومتری ثبت خواهد شد.

گوشی شیائومی 12S اولترا در دست از نمای پشت

دو دوربین دیگر در پشت دستگاه حسگر ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 سونی دارند که در Mi 11 Ultra نیز به‌کار رفته بودند. دوربین اولتراواید از لنز Summicron 1:1.9-4.1/13-120 لایکا استفاده می‌کند و به‌لطف بهره‌گیری از فوکوس خودکار تشخیص فاز dual-PD، قابلیت عکاسی ماکرو را نیز ارائه می‌دهد. دوربین تله‌فوتو از لنز پریسکوپی ۵ برابری با فوکوس خودکار مشابه و لرزش‌گیر اپتیکال HyperOIS بهره می‌گیرد.

علاوه‌بر دو دوربینی که میان Xiaomi Mi 11 Ultra و نسل بعدی آن مشابه است، این دستگاه به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم کانونی f/2.0 مجهز شده است. باید به این نکته اشاره کرد که گوشی هوشمند مذکور سنسور TOF 3D ندارد و دوربین سلفی آن نیز از شیائومی ۱۲ اس اولترا ضعیف‌تر است (۲۰ مگاپیکسلی درمقابل ۳۲ مگاپیکسلی).

باتری

می ۱۱ اولترا برنده‌ی این بخش است؛ زیرا به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قدرت شارژ بی‌سیم ۶۷ واتی مجهز شده است. بااین‌حال، توجه کنید که 12S Ultra تراشه‌ای کارآمدتر و نمایشگری کوچک‌تر دارد؛ بنابراین، حتی با وجود داشتن باتری کم‌حجم‌تر (۴۸۶۰ میلی‌آمپرساعتی) می‌تواند عمر باتری طولانی‌تری ارائه دهد.

قیمت

شیائومی ۱۲ اس اولترا با قیمتی درحدود ۱۱۷۰ تا ۱۲۰۰ دلار عرضه می‌شود؛ درحالی‌که قیمت شیائومی می ۱۱ اولترا حدود ۱۰۰۰ دلار است.

شیائومی می ۱۱ اولترا

جمع‌بندی

حال بیاید در پایان این مقایسه ویژگی‌های مثبت و منفی هرکدام از گوشی‌های یادشده را کنارهم بگذاریم و ببینیم چه ویژگی‌های برتری درمقایسه‌با یکدیگر دارند.

مدلقوت‌هاضعف‌ها
شیائومی 12S اولتراتراشه بهتر

دوربین‌های برتر

طراحی زیبا

نمایشگر برتر

اندروید ۱۲

باتری کوچک‌تر
شیائومی می ۱۱ اولترانمایشگر ثانویه در پنل پشتی

باتری بزرگ‌تر

سرعت شارژ بی‌سیم سریع‌تر

مقرون‌به‌صرفه‌تر

تراشه‌ی ضعیف‌تر

همان‌طورکه در جدول بالا مشاهده می‌کنید، هرکدام از این دستگاه‌ها قوت‌ها و ضعف‌های خود را دارند. درنهایت، می‌توان گفت باید خود خریدار با‌‌توجه‌‌به بودجه و امکاناتی که از گوشی هوشمند انتظار دارد، بین شیائومی ۱۲ اس اولترا و می ۱۱ اولترا انتخاب کند.

****

برای مقایسه‌ی دقیق گوشی‌های شیائومی ۱۲ اس اولترا و می ۱۱ اولترا می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید. اگر به مقایسه‌های عمیق در بین محصولات مختلف علاقه‌مند هستید، به بخش محصولات دیتاسنتر من سر بزنید.


مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا