سرور مجازی
فضای مجازی

کشف گنج ۳۵۰ ساله از اعماق دریای باهاما + عکس

در سال ۱۶۵۶ گنجینه‌ای گران بها که شامل جواهرات، طلا، سکه، صلیب و طلسم بود در دریای باهاما غرق شد، اما به تازگی باستان شناسان دریایی توانستند این گنج را کشف کنند.

به گزارش سایت newsbeeze، کشتی Maravillas (صاحب این گنجینه) در ۴۵ مایلی (حدود ۷۲ هزارو ۴۲۰ کیلومتری) سواحل غربی باهاما غرق شد، اما خزانه او کیلومتر‌ها آن طرف‌تر پیدا شد. باستان شناسان و غواصان باهامایی و آمریکایی از دولت باهاما اجازه گرفتند تا کشتی Maravillas را مورد بررسی و هر لوازم یا گنجینه‌ای که کشف کردند در اختیار موزه این کشور قرار دهند.

باستان شناسان در این گنجینه یک زنجیر طلایی با نقوش متعدد کشف کردند که نشان می‌دهد این محموله برای اشراف بسیار ثروتمند و به احتمال زیاد طبقات عالی بوده است.

جواهراتی که پس از 350 سال پیداشد+ تصاویر

آن‌ها همچنین یک گردنبند با یک طلسم طلایی از صلیب سنت جیمز را پیدا کردند. این یافته با نظم نظامی-مذهبی سنت جیمز مرتبط است که اعضای آن از زائران محافظت می‌کردند و در تجارت دریایی اسپانیا شرکت می‌کردند.

جواهرات

قطعه مشابه دیگری با نقش صلیب سنت جیمز نیز در این گنج یافت شد، اما این صلیب  روی یک زمرد سبز بیضی شکل بزرگ قرار گرفته که توسط ۱۲ زمرد مربع کوچکتر احاطه شده بود.

جواهرات350ساله

 در ۴ ژانویه ۱۶۵۶، به دلیل یک خطای ناوبری، کشتی به طور کامل به سمت آب‌های کم عمق‌تر رفت و در آنجا با یک صخره زیر آب برخورد کرد. تنها ۴۵ نفر از ۶۵۰ نفری که در آن بودند توانستند زنده بمانند.

غرق کشتی


بیشتر بخوانید

  • ۸ گزینه گران‌تر از طلا/ باورتان می‌شود قیمت طلا از این موارد کمتر باشد؟ + تصاویر

دیتاسنتر من فضای مجازی اخبار داغ فضای مجازی

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا