سرور مجازی
zoomit

اختلال شدید در اینترنت ایران [به‌روزرسانی]

نت بلاکس قطعی اینترنت در خطوط اینترنت ثابت و ایرانسل و شرکت ارتباطات زیرساخت را تأیید کرده است و تمام داده‌های رادار ابرآروان هم نشان از اختلال شدید در شبکه دارد، همچنین سرورهای این شرکت از دسترس خارج شده‌اند.

ابرآروان

براساس داده‌های شبکه ریل تایم سطح دسترسی به شبکه در‌حال‌حاضر در حدود ۷۹ درصد است که ۲۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با خبرنگار دیتاسنتر من اعلام کرد قطعی از سوی این شرکت نیست و اپراتورها باید پاسخگو باشند. همچنین کاربران زیادی از قطعی اینترنت در سرویس ایرانسل خبر داده‌اند اما روابط‌عمومی این شرکت به دیتاسنتر من می‌گوید مشکلی وجود ندارد. کاربران می‌گویند تماس‌های تلفن همراه در خط‌های ایرانسل‌ هم دچار اختلال شده است.

به‌روزرسانی ساعت ۱۵:۵۰ دوشنبه ۱۰ مرداد

پس از حدود یک ساعت از قطعی اینترنت برخی کاربران، مخابرات اعلام کرد آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه ۸ مخابرات تهران دلیل اختلال در اینترنت بوده است. در پی این آتش‌سوزی ارتباط مخابراتی ثابت و سیار در مناطقی از تهران، مختل شده است. در حال حاضر کارشناسان مخابراتی مشغول فعالیت برای حل این اختلالات هستند.

به‌روزرسانی ساعت ۱۷:۵۹ دوشنبه ۱۰ مرداد

باوجود اینکه اتصال برخی از کاربران ایرانسل به شبکه‌ی این اپراتور برطرف شده اما وب‌سایت ایرانسل و برخی از سرویس‌های مرتبط با آن همچنان از دسترس خارج است.

به‌روزرسانی ساعت ۱۸:۰۶ دوشنبه ۱۰ مرداد

براساس ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی از محل حادثه به اشتراک گذاشته شده، آتش‌سوزی در کانال زیر زمینی انتقال کابل‌های مخابراتی رخ داده است. برخی از کارشناسان نحوه‌ی خاموش کردن حریق را غیراصولی دانسته و اعتقاد دارند ممکن است رفع این اختلال تا چند روز طول بکشد.

به‌روزرسانی ساعت ۹:۵۰ سه‌شنبه ۱۱ مرداد

شب گذشته ایرانسل اطلاعیه‌ای درباره‌ی قطعی اینترنت منتشر کرد. در این اطلاعیه وقوع آتش‌سوزی در حوضچه‌ی ارتباطی مرکز قدس شرکت مخابرات تأیید شده: «با توجه به وقوع آتش‌سوزی در حوضچه‌ی ارتباطی مرکز قدس شرکت مخابرات ایران، از ساعت ١٣:۴٠ دوشنبه ١٠ مرداد ١۴٠١، مشکلاتی برای مکالمه و اینترنت مشترکان اپراتورهای ثابت و همراه در تهران بروز کرد.» ایرانسل اعلام کرده تمامی مشکلات برای مکالمه و اینترنت مشترکانش تا ساعت ۱۶ روز دوشنبه به‌طور کامل برطرف شده و می‌تواند میزبان مشترکان اپراتورهای دیگر هم باشد: «ایرانسل این آمادگی را دارد تا در صورت درخواستِ اپراتورهایی که نتوانسته باشند شبکه‌ی خود را به شرایط پایدار برسانند، ازطریق رومینگ ملی، در نقاط مورد تقاضا، میزبان مشترکان آن‌ها نیز باشد.»

همچنین تصاویری از تلاش برای حل مشکلات حوضچه‌ی مخابراتی به دست دیتاسنتر من رسیده که نشان می‌دهند کارگران شب گذشته را در حال تعمیر حوضچه‌ی مخابراتی گذراندند.

به‌روز رسانی ساعت ۹ روز چهارشنبه ۱۲ مرداد

بخشی از اینترنت کشور از ساعت ۴ تا ۸ صبح دچار اختلال بود. شرکت ارتباطات زیرساخت در پیامکی که اپراتورها ارسال کرده بود در این باره توضیح داد: «عملیات دان‌تایم در مرکز تهران 2 (مرکز انقلاب اسلامی) در تاریخ چهارشنبه 12 مرداد 1401 به مدت چهار ساعت از 04 الی 08 صبح انجام خواهد شد که موجب اختلال یا قطعی سرویس‌ها و ارتباطات می‌گردد.»

به‌روز رسانی ساعت ۱۲:۲۵ روز چهارشنبه ۱۲ مرداد

وزیر ارتباطات پس از دو روز نسبت به قطعی و اختلال گسترده‌ در اینترنت کشور واکنش نشان داد. به گزارش ایرنا، عیسی زارع‌‌پور ظهر امروز در حاشیه‌ی نشست هیئت دولت دلایل قطعی اینترنت در کشور را اعلام کرد و گفت با مقصران احتمالی برخورد خواهد شد:

در هفته اخیر دو حادثه داشتیم که یکی از آن‌ها در مشهد رخ داد و روز شنبه بر اثر قصور یکی از پیمانکاران شرکت مخابرات، بخشی از فیبرهای نوری مرکز قطع شده بود. بر اثر این رخداد، ارتباطات چند استان اعم از خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان حدود ۴ ساعت دچار اختلال شده بود. روز دوشنبه هم یکی از حوضچه‌های شرکت مخابرات ایران در خیابان کارگر دچار آتش‌سوزی شده بود که آن هم منجر به قطع ارتباطات شد.

وزیر ارتباطات اعلام کرد عدم رعایت اصول حرفه‌ای توسط اپراتورها و همچنین اصول پدافند غیرعامل را علت این حوادث دانست. او تأیید کرد که بررسی مسئول پدافند غیرعامل ادامه دارد و ضرر و زیان مشترکان هم باید توسط شرکت مخابرات پرداخت شود.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا