سرور مجازی
فضای مجازی

مانکن مونکین به فضا پرتاب می‌شود

تکنسین‌های ناسا در ۲۷ جولای امسال یک مانکن به نام Moonikin از طریق کپسول فضایی Orion بر روی موشک اسپیس Launch System نصب کردند. گفته شده این مانکن در هفت شهریور به فضا پرتاب می‌شود.

به گزارش سایت اسپیس، این مانکن قرار است در طول ماموریت  آرتمیس ۱ اعماق اطراف ماه را اندازه‌گیری کرده و اطلاعاتی به دانشمندان ناسا ارسال کند.

گفته شده، نام این مانکن بر گرفته از مهندس ماموریت آپولو، آرتورو کامپوس است. مانکن مونکین قصد دارد اطلاعات حیاتی که خدمه در طول ماموریت‌های خود ممکن است تجربه کنند را در اختیار دانشمندان ناسا قرار دهد. ناسا به کمک داده‌های Moonikin فضانوردانی که قرار است درماموریت آرتمیس ۲ حضور داشته باشند را آماده می‌کند. همچنین این مانکن می‌تواند در فرود فضانوردان آرتمیس ۳ بر روی کره ماه نقش به‌سزایی داشته باشد.

مانکن Moonikin
سامانه اکتشافی زمینی ناسا در توئیتی نوشت: این مانکن ارتعاش‌ها و شتاب‌هایی که فضانوردان آینده آرتمیس ناسا تجربه خواهند کرد، اندازه‌گیری می‌کند. این اندازه‌گیری‌های حیاتی توسط دو حسگر که در پشت صندلی فرمانده و زیر تکیه‌گاه قرار می‌گیرند، جمع‌آوری می‌شوند تا شتاب و ارتعاش ایجاد شده در طول ماموریت به ماه را ثبت کنند. این مانکن همچنین به دو سنسور تشعشع برای اندازه گیری نوردهی مجهز شده است.

گفتنی است که مانکن مونکین از جدیدترین لباس‌های پروازیOrion Crew Survival System و سخت افزار‌های حسی استفاده می‌کند.


بیشتر بخوانید

  • اولین ماموریت آرتمیس ناسا ۶ هفته دیگر آغاز می‌شود

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا