سرور مجازی
zoomit

بازگشت از مرگ؛ ترفندی که اینترنت اکسپلورر را در ویندوز ۱۱ احیا می‌کند

مایکروسافت پس از اعلام پایان کار اینترنت اکسپلورر، امکان اجرای این مرورگر را در ویندوز ۱۱ غیرفعال کرد. اکنون یکی از کاربران توییتر محدودیت‌های اینترنت اکسپلورر را شکسته و امکان اجرای آن را روی جدیدترین سیستم‌عامل دسکتاپ غول فناوری مستقر در ردموند فراهم کرده است.

ورج می‌نویسد هرگز قرار نبود اینترنت اکسپلورر روی ویندوز ۱۱ کار کند. مایکروسافت این مرورگر را در جدیدترین نسل سیستم‌عامل دسکتاپ خود ‌غیرفعال کرد که آن را به اولین نسخه‌ی ویندوز بدون IE طی بیش از ۲۰ سال گذشته تبدیل می‌کند. در واقع، اگر حتی سعی کنید اینترنت اکسپلورر را در ویندوز ۱۱ راه‌اندازی کنید، این سیستم‌عامل شما را به استفاده از مروگر مدرن‌تر اج هدایت خواهد کرد.

اما کاربری با نام XenoPanther در توییتر، به‌لطف بخش‌های قدیمی و فراموش شده‌ی ویندوز ۱۱ که هنوز دردسترس قرار دارند، راهی برای اجرای اینترنت اکسپلورر روی این سیستم‌عامل کشف کرده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • آپدیت جدید زیرسیستم ویندوز ۱۱ برای اندروید، اجرای بازی‌ها را بهبود می‌بخشد
  • مایکروسافت مشکل باز نشدن منوی استارت ویندوز ۱۱ را تأیید و راهکار رفع آن را منتشر کرد

برای اجرای اینترنت اکسپلورر روی ویندوز ۱۱ کافی است گزینه‌های اینترنت را در منوی استارت جست‌وجو، و کنترل پنل را باز کنید. اکنون با مراجعه به تب برنامه‌ها، روی manage add-ons و سپس روی Learn more about toolbars and extension کلیک کنید. بنا به‌دلایلی، این فرایند اینترنت اکسپلورر را اجرا و دستوراتی که شما را به اج هدایت می‌کند دور می‌زند. این مرورگر همان‌طور که انتظار دارید کار می‌کند و استفاده از آن باعث می‌شود دربرابر تمام ناسازگاری‌های وب و کابوس‌های امنیتی آنلاین، آسیب‌پذیر باشید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا