سرور مجازی
تکنولوژی

جریان امحای سه خودروی آمریکایی چه بود؟

خودروهای قاچاقی معمولا در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرند تا تکلیف آن‌ها مشخص شود. این سازمان به تازگی دست به امحای سه خودروی آمریکایی زده که ویدیوی منتشرشده از آن جنجال بسیاری به راه انداخته است. ولی دلیل این اقدام چه بوده؟

یکی از وظایف سازمان اموال تملیکی، تعیین تکلیف خودروهای قاچاق و نگهداری شده در پارکینگ گمرک است. اگر خودرو قابل شماره‌گذاری نباشد و نتوان آن در داخل یا خارج از ایران فروخت، امحا می‌شود.

این سه خودروی آمریکایی نگون‌بخت به دلیل حجم موتور ۵.۲ لیتری، مجاز به شماره‌گذاری و ورود به بازار ایران نبودند. چراکه این حجم موتور، با قوانین واردات خودرو در تناقض بوده و در ضمن، به فرض مجاز بودن، هیچ نمایندگی و خدمات پس از فروشی برای سرویس‌دهی به آن‌ها در ایران وجود ندارد.

عدم امکان فروش به شرط صادرات، یکی دیگر از دلایل امحای سه خودروی آمریکایی به حساب می‌آید. این خودروها حدود ۱۰ سال در آب و هوای مختلف و زیر نور آفتاب مانده و علاوه بر فرسودگی، بسیاری از قطعات آن‌ها به تدریج به سرقت رفته بود. به همین دلیل هیچ خریداری برای آن‌ها پیدا نمی‌شد.

نوشته های مشابه
امحای سه خودروی آمریکایی

بدین ترتیب با توجه به غیرقابل استفاده بودن و همین‌طور صدور رأی قطعی از سوی مرجع قضایی، سازمان اموال تملیکی پس از جداسازی گیربکس و پیشرانه، اقدام به امحای سه خودروی آمریکایی کرد. این دو قطعه مهم جهت آموزش فنی و مهندسی در اختیار دانشگاه‌های فنی، هنرستان‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان قرار می‌گیرد. 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا