سرور مجازی
فضای مجازی

زمزمه نقض مجدد حریم خصوصی کاربران از سوی گوگل و آمازون

شرکت‌های اپل، Arlo، Wyze و Anker تأیید کردند که به مقامات اجازه دسترسی به فیلم دوربین خانه های هوشمند را نمی‌دهند مگر اینکه مجوز یا حکم دادگاه به آن‌ها نشان داده شود.

اما حالا گفته می‌شود که دو شرکت گوگل و آمازون دقیقاً برعکس عمل می‌کنند؛ آن‌ها به پلیس اجازه می‌دهند تا این داده‌ها را در صورتی که پلیس ادعای شرایط اضطراری داشته باشد بدون مجوز در اختیار آن‌ها قرار دهد. مسئله‌ای که انتقاداتی را برای عدم حفظ حریم خصوصی به این شرکت‌ها وارد کرده است.

بر اساس گزارش ورج، سیاست حفظ حریم خصوصی گوگل مشابه آمازون است، به این معنی که مجری قانون می‌تواند بدون مجوز، به داده‌های محصولات گوگل مثل زنگ‌های هوشمند، یا به طور دقیقتر هر داده دیگری که با استفاده از گوگل ذخیره می‌کنید را دسترسی داشته باشد.

حریم خصوصی

سیاست‌های درخواست اطلاعات گوگل و آمازون در آمریکا می‌گوید که در بیشتر موارد، مقامات باید قبل از تحویل داده‌ها، حکم، احضاریه یا حکم دادگاه مشابهی را ارائه کنند و اگر این کار را نمی‌کردند، قانون را زیر پا می‌گذاشتند. با این حال، در صورتی که مجری قانون درخواست اضطراری برای داده‌ها ارائه دهد گوگل و آمازون استثنا قائل می‌شوند. در اوایل این ماه، آمازون فاش کرد که در سال جاری ۱۱ درخواست این چنینی را برآورده کرده است.

از طرفی شرکت‌های اپل و Anker ادعا می‌کنند که حتی آن‌ها خودشان هم به ویدیوی کاربران دسترسی ندارند، زیرا سیستم‌هایشان به طور پیش‌فرض از رمزگذاری سرتاسری استفاده می‌کند.

البته سیاست شرکت‌های دیگر مورد درخواست‌های اضطراری از مجری‌های قانون لزوما به این معنی نیست که این شرکت‌ها اطلاعات کاربران را ایمن نگه می‌دارندو چن ماه قبل بود که اعلام شد دو شرکت اپل و متا اطلاعات کاربران خود را با هکر‌هایی به اشتراک گذاشته اند که ادعا می‌کردند مقامات دولتی هستند.


بیشتر بخوانید

  • گوگل، مشکوک به سوءاستفاده از موقعیت خود در قابلیت حمل داده شد

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا