سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

انتشار تصویری از فضا که توسط مسافر ماموریت Inspiration4 با آیفون ۱۲ گرفته شده است

«جرد آیزاکمن» یکی از مسافران ماموریت Inspiration4 اسپیس ایکس، در سفر سه روزه خود به فضا، عکس‌های مختلفی با گوشی آیفون ۱۲ گرفته و حالا یکی از عکس‌های گرفته شده از ارتفاع ۵۷۵ کیلومتری زمین را به اشتراک گذاشته شده که قدرت تصویربرداری این موبایل را نشان می‌دهد.

۲۵ شهریورماه، چهار شهروند عادی غیر فضانورد در ماموریت Inspiration4 اسپیس ایکس، سفر فضایی سه روزه خود را با موشک فالکون ۹ آغاز کردند. هدف از این ماموریت ایجاد دسترسی همگانی به فضا و فراهم‌سازی بستر انجام سفرهای شهروندی به خارج از کره زمین بود.

چهار شهروند عادی شامل «جرد آیزاکمن» ۳۸ ساله، موسس Shift4 Payments، «هیلی آرسنو» ۲۹ ساله، پزشکیار نجات‌یافته از بیماری سرطان، «کریس سمبروسکی» ۴۲ ساله، کارمند سابق نیروی هوایی آمریکا و «سیان پراکتر» ۵۱ ساله، استاد زمین‌شناسی می‌شوند.

عکس‌های گرفته شده با دوربین حرفه‌ای نیکون

مسافران این سفر رویایی، بیش از ۷۰۰ عکس از زمین با دوربین حرفه‌ای نیکون گرفته‌اند که البته همه آنها را بعد از پایان ماموریت در فضای مجازی به اشتراک نگذاشته‌اند. انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده عکس‌های بیشتری توسط فضانوردان غیرحرفه‌ای این سفر فضایی منتشر شود.

اما در این بین علاوه بر تصویربرداری با دوربین حرفه‌ای نیکون، یکی از مسافران این پرواز یعنی آیزاکمن، با گوشی آیفون ۱۲ خود نیز عکس‌هایی از فاصله ۵۷۵ کیلومتری زمین گرفته که می‌تواند به خوبی قدرت دوربین گوشی‌ اپل را نشان دهد. یکی از عکس‌های گرفته شده با دوربین آیفون ۱۲ اکنون به اشتراک گذاشته شده است (تصویر اصلی مطلب). ایزاکمن تصویر را از قسمت گنبد شیشه‌ای فضاپیمای کرو دراگون گرفته و به اشتراک گذاشته است.

همچنین ایزاکمن، هنگام پرواز بر فراز برزیل نیز ویدئویی را منتشر کرد که دوباره با آیفون ۱۲ گرفته شده بود. انتظار می‌رود در هفته‌های آینده، مسافران این ماموریت هیجان انگیز، عکس‌ها و ویدیوهای بیشتری را که با دوربین آیفون ۱۲ و دوربین حرفه‌ای نیکون گرفته‌اند، به اشتراک بگذارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا