سرور مجازی
فضای مجازی

دو اپراتور اینترنتی وان وب و یوتلست با یک دیگر ادغام می‌شوند

به گزارش سایت theverge، انتظار می‌رود ۳۶ ماهواره مدار گرد Eutelsat با ماهواره‌های وان وب تا اواسط سال آینده با یک دیگر ادغام  شده و ارزش وان وب به ۳.۴ میلیارد دلار برسد. وان وب اولین ماهواره پخش اینترنتی خود را در اوایل سال ۲۰۱۹ راه اندازی کرد. این شرکت تا کنون ۴۲۸ ماهواره به فضا پرتاب کرده است.

گفته شده، این تصمیم پس از آن صورت گرفت که وان وب در رقابت با شرکت‌های استارلینک و پروژه کویپر شکست خورد و در سال ۲۰۲۰ اعلام ورشکستگی کرد. پس از این ناکامی دولت انگلیس و شرکت گلوبال میتال هر کدام ۵۰۰ میلیون دلار برایسهم  ۴۵ درصدی خود به وان‌وب پرداخت کردند.

 اینترنتی وان وب و یوتلست

براساس گزارش‌ها، پروژه کویپر آمازون قرار است در یک دوره پنج ساله ۸۳ ماهواره از ۳۲۳۶ دستگاه خود را به فضا پرتاب کند، اما هنوز هیچ کدام را به مدار زمین ارسال نکرده است. در مقابل، اسپیس ایکس تاکنون هزاران ماهواره را پرتاب کرده وخدمات اینترنت پرسرعت را در ده‌ها کشور با گزینه‌های خدمات متعدد ارائه می‌کند. 

براساس گزارش‌ها، سهامداران فعلی OneWeb پس از تکمیل ادغام، ۵۰ درصد از سهام یوتلست را در اختیار خواهند داشت. فرآیند تصویب همچنین شامل بررسی قانون امنیت ملی و سرمایه گذاری انگلیس به منظور ارزیابی هرگونه تهدید بالقوه است. ادغام می‌تواند امنیت ملی را تهدید کند.


بیشتر بخوانید

  • اسپیس‌ایکس ۴۶ ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرد

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا