سرور مجازی
فضای مجازی

متا بالاخره تسلیم خواسته انگلیسی‌ها برای فروش گیفی شد

پس از تأیید نظر دادگاه مبنی بر اینکه این خرید می‌تواند به رقبای فیس‌بوک آسیب برساند و رقبای بالقوه آن در بازار تبلیغات را حذف کند، چاره‌ای جز فروش گیفی برای فیس‌بوک باقی نماند.

متا در نهایت به طور رسمی اعلام کرد دستور اداره رقابت و بازار انگلیس (CMA) را برای لغو قرارداد خرید گیفی در سال ۲۰۲۰ می‌پذیرد.

سخنگوی متا در بیانیه‌ای گفت: “ما از تصمیم اداره رقابت و بازار انگلیس ناامید شدیم، اما حکم امروز را به عنوان تصمیم نهایی در مورد این موضوع می‌پذیریم. ما از نزدیک برای واگذاری گیفی همکاری خواهیم کرد. “

این اولین باری است که یک رگولاتور در خارج از آمریکا یک غول فناوری ایالات متحده را مجبور به فروش یک شرکت خریداری شده از قبل می‌کند و نشانگر عزم جدیدی برای بررسی دقیق معاملات دیجیتالی است. کارشناسان می‌گویند رگولاتور‌ها در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای در مهار شرکت‌های بزرگ فعال بوده‌اند.

رگولاتور‌های ضد انحصار ایالات متحده، اوایل ماه اکتبر، شکایتی را علیه خرید یک سازنده محتوای واقعیت مجازی به نام Within Unlimited Inc توسط متا تنظیم کرده و گفته بودند متا به دنبال ایجاد انحصار در بازار برنامه‌های تناسب اندام اختصاصی هدست‌های واقعیت مجازی است.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا