سرور مجازی
zoomit

جلسه استماع دادگاه توییتر و ایلان ماسک اواسط پاییز برگزار می‌شود

دادگاهی در ایالت دلاور در حکمی اعلام کرد جلسه‌ی استماع پرونده‌ی توییتر و ایلان ماسک در اکتبر ۲۰۲۲ (مهر و آبان ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد. این بردی مستقیم برای توییتر محسوب می‌شود؛ چون این شبکه‌ی اجتماعی از زمان اعلام عقب‌نشینی ایلان ماسک از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری، گفته است که تلاش می‌کند جلسه‌ی استماع دادگاه در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار شود.

ایلان ماسک چند ماه پیش رسماً اعلام کرد که می‌خواهد شبکه‌ی اجتماعی توییتر را در قراردادی به ارزش ۴۴ میلیارد دلار ازآنِ خود کند تا توییتر به شرکتی خصوصی تبدیل شود. زمان زیادی نگذشته بود که ایلان ماسک شروع به انتقاد از مدیران توییتر کرد. توییتر بارها اعلام کرده است که کمتر از ۵ درصد از کل کاربران فعال روزانه‌اش را بات‌ها تشکیل می‌دهند؛ اما ایلان ماسک می‌گوید تعداد بات‌ها بسیار بیشتر است.

مقاله‌های مرتبط:

  • ادامه جنجال‌های ایلان ماسک؛ مدیرعامل تسلا در روند پیگیری پرونده قرارداد توییتر سنگ‌اندازی می‌کند
  • ایلان ماسک با میم اینترنتی، توییتر را به سخره گرفت: تعداد بات‌ها را در دادگاه اعلام خواهید کرد

ایلان ماسک پس از انتقادات فراوان به توییتر، سرانجام در پرونده‌ای که برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارسال کرد، گفت دیگر به خرید توییتر تمایلی ندارد. در واکنش به اقدام ایلان ماسک، هیئت‌مدیره‌ی توییتر پرونده‌ای در دادگاه باز و رسماً از ماسک شکایت کرد.

پس از ثبت شکایت، وکلای ایلان ماسک تلاش کردند برگزاری جلسه‌ی استماع دادگاه را تا سال ۲۰۲۳ به‌تأخیر بیندازند؛ اما اکنون دادگاه دلاور اعلام کرده است که با این درخواست موافقت نمی‌کند. توییتر در تلاش بود جلسه‌ی استماع دادگاه را در سپتامبر (شهریور و مهر) برگزار کند.

جلسه‌ی دادگاه توییتر و ایلان ماسک در پنج روز برگزار می‌شود. این مدت‌زمان طولانی‌تر از خواسته‌ی توییتر و کوتاه‌تر از خواسته‌ی ایلان ماسک است. فعلاً دادگاه تاریخ دقیق برگزاری جلسه‌ی استماع را اعلام نکرده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا