سرور مجازی
تکنولوژی

نسل‌های بعدی اپل‌ واچ ممکن است با حسگر اثرانگشت عرضه شوند

در حالی که بسیاری از کاربران خواستار بازگشت TouchID به آیفون هستند، اپل ظاهرا روی توسعه حسگر تشخیص اثر انگشت TouchID برای اپل واچ کار می‌‌کند و پتنت جدیدی در همین رابطه به ثبت رسانده است. هرچند به نظر نمی‌رسد این اتفاق به همین زودی‌ها رخ دهد.

اپل پس از ارائه گوشی iPhone X، شروع به حذف TouchID یا همان فناوری بیومتریک بازگشایی دستگاه با اثر انگشت کرد. پس از آن، تنها دو گوشی با TouchID روانه بازار شدند. اکنون به‌نظر می‌رسد که اپل در حال برنامه‌ریزی برای بازگرداندن این قابلیت به آیفون‌ها و در کنار آن، افزودن TouchID به اپل واچ است.

اپل واچ هم به TouchID مجهز می‌شود

حق اختراع اپل واچ

بر اساس گزارشات، احتمالا اپل واچ 8 به ویژگی‌هایی مانند نمایشگر بزرگ‌تر، سنسور تشخیص دمای بدن و قابلیت‌های پیشرفته جدید تجهیز می‌شود؛ اما در این بین حتی بازگشت TouchID به نسل بعد آیفون‌ها بعید به نظر می‌رسد، چه برسد به اپل واچ‌ها. با این وجود اپل در نظر دارد تا بالاخره روزی این قابلیت را به گجت‌های پوشیدنی خود بیاورد.

حق اختراع جدید کوپرتینویی‌ها حاکی از این است که آن‌ها می‌توانند یک روز TouchID را به Apple Watch بیاورند. حسگر تشخیص اثر انگشت Apple Watch در این حق اختراع، زیر نمایشگر نیست؛ بلکه دکمه روی فریم محصول این نقش را ایفا می‌کند. شاید افزوده شدن این قابلیت احراز هویت بیومتریک برای برخی از کاربران بی اهمیت جلوه کند، اما اگر بخواهید پرداختی از طریق Apple Pay انجام دهید و اطلاعات مهمی را در اپل واچ خود نگهداری کنید، حضور تشخیص اثر انگشت به شما کمک شایانی در حفظ امنیتتان خواهد کرد. از این حسگر می‌توانید برای بازگشایی ساعت هوشمند اپل نیز استفاده کنید. این راه نسبت به استفاده از رمز عبور سریع‌تر است.

نوشته های مشابه

با توجه به فضای محدود ساعت‌های هوشمند، اپل نمی‌تواند حسگرهای پر شمار سیستم FaceID را به‌کار بگیرد. در نتیجه بهترین روش بازگشایی بیومتریک دستگاه، استفاده از حسگر تشخیص اثر انگشت خواهد بود. در مورد تاریخ عرضه اپل واچ با این ویژگی هیچ اظهار نظر دقیقی نمی‌توان داشت. اپل پیش‌تر حق اختراع‌های مشابهی را ارائه داده بود و نمی‌توان گفت که این ایده جدید است؛ اما اپل باز هم تلاشش را برای توسعه چنین محصولی کرده و احتمالا طی سال‌های آینده شاهد عرضه آن در محصولاتی مانند اپل واچ 10 یا نسل‌های بعدی آن باشیم.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا