سرور مجازی
فضای مجازی

انگلستان از پهپاد‌ها برای انتقال دارو‌های حیاتی به مناطق دور افتاده استفاده می‌کند

سازمان بهداشت ملی بریتانیا اعلام کرده است که ارسال دارو‌های شیمی درمانی از طریق پهپاد به جزیره وایت را آزمایش خواهد کرد.

به گزارش engadget، پرواز‌های آزمایشی این پهپاد قرار است به زودی آغاز شود و امید است که این سیستم، زمان ارسال دارو‌ها و هزینه‌ها را کاهش دهد و همچنین این شیوه بیماران سرطانی را قادر سازد تا از درمان‌های محلی بیشتری استفاده کنند. جزیره وایت جزیره‌ای در دو مایلی سواحل جنوبی انگلستان با جمعیتی کمتر از ۱۵۰ هزار نفر است. در این جزیره باید دارو‌های شیمی درمانی به سرعت وارد شوند یا بیماران با کشتی به سایر شهر‌های انگلستان سفر کنند. این سفر می‌تواند تا چهار ساعت طول بکشد، در حالی که پرواز یک پهپاد می‌تواند در نیم ساعت انجام شود.

این اولین بار نیست که از پهپاد‌ها برای تحویل سریعتر دارو‌های حیاتی استفاده می‌شود. قبل‌تر شرکت Merck و شرکت هواپیما‌های بدون سرنشین Volansi آزمایش تحویل دارو‌ها را به بیماران در مناطق روستایی کارولینای شمالی آغاز کرده بودند. باید اشاره کرد که فناوری هواپیما‌های بدون سرنشین به انتقال ذخایر خون در سراسر رواندا، تحویل نسخه به شهروندان سالخورده در فلوریدا و و در بحث COVID-۱۹ نیز کمک کرده است.

پهبادهای انتقال دارو

همچنین رویال میل بریتانیا با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین، تحویل خودکار به مناطق دورافتاده را آزمایش کرده است. این موضوع شامل دریافت منابع حیاتی به جزایر سیلی، شتلند، اورکنی و هبرید‌ها می‌شود. رویال میل در این باره گفت که استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین باعث کاهش انتشار کربن و سرعت بخشیدن به زمان تحویل می‌شود، به خصوص در مناطق دوردست که هزینه‌های زیرساختی آنقدر زیاد است که حتی نمی‌توان به آن فکر کرد.


بیشتر بخوانید

  • ناسا روی پهپاد‌های بی‌صدا سرمایه‌گذاری می‌کند

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا