سرور مجازی
فضای مجازی

چالشی در «تیک تاک» که ۷ کودک قربانی آن شده اند

سرویس اشتراک ویدیو «تیک تاک» با شکایت‌های متعددی از سوی والدینی روبرو است که می‌گویند فرزندانشان در تلاش برای انجام چالش «Blackout» بر اثر خفه شدن جان خود را از دست داده‌اند. زیرا این برنامه ویدیو‌هایی را از افراد دیگری که این چالش را امتحان کرده بودند به آن‌ها نشان داده و این کودکان تلاش کرده اند که خودشان هم این چالش را انجام دهند. والدین می‌گویند که الگوریتم این برنامه چالش‌های مرگبار را به فرزندانشان نشان می‌دهد.

در این چالش خطرناک، کودکان گلوی خود را تا زمانی که از هوش بروند فشار می‌دهند و با گرفتن ویدیو، تجربه خود را از این اتفاق با کاربران دیگر به اشتراک می‌گذارند.

بر اساس گزارش ورج، یکی از شکایت‌هایی که در ژوئن علیه این شرکت ارائه شد، ادعا می‌کند که حداقل هفت کودک در سال گذشته هنگام تلاش برای انجام این چالش جان خود را از دست داده‌اند، در این شکایت گفته شده که تیک تاک کاربران را تشویق می‌کند تا خود را با کمربند، بند کیف یا هر چیز مشابهی خفه کنند تا از هوش بروند. تمامی کودکانی که بر اساس گزارش‌ها با این چالش جان خود را از دست دادند زیر ۱۵ سال سن داشتند.

آخرین شکایت توسط والدین دو کودک علیه تیک تاک مطرح شده است. در این شکایت، مرگ چندین کودک دیگر در پی انجام این چالش را به عنوان مدرکی دال بر آگاهی تیک تاک از این مشکل ذکر می‌کند.

یکی از والدین ادعا می‌کند که این برنامه چالش‌های بسیار خطرناک و غیرقابل قبولی را ترویج می‌کند. تیک تاک در پاسخ به واشنگتن پست اعلام کرده که دسترسی کاربران را برای جستجو در مورد چالش «Blackout» مسدود کرده است.

تیک تاک

واکنش تیک تاک به این چالش نگران‌کننده به بیانیه سخنگوی این شرکت در گذشته باز می‌گردد که گفته بود کاربران از منابعی غیر از تیک تاک با این چالش آشنا شده اند و مدت‌ها پیش از راه اندازی این پلتفرم نیز وجود داشته است. اما او اعلام کرد که این اپلیکیشن به تعهد خود نسبت به ایمنی کاربران هوشیار باقی می‌ماند و در صورت یافتن محتوای این چنینی بلافاصله آن‌ها را حذف می‌کند.


بیشتر بخوانید

  • اعتراف تیک تاک به دسترسی داشتن به اطلاعات کاربران

این شرکت پیش از این با شکایت‌ها و جریمه‌هایی برای دسترسی کودکان به پلتفرم خود مواجه شده است. در سال ۲۰۱۹، تیک تاک به دلیل اینکه به کاربران زیر ۱۳ سال اجازه می‌داد بدون اجازه والدین ثبت نام کنند از سوی کمیسیون تجارت فدرال به پرداخت ۵.۷ میلیون دلار محکوم شد. این برنامه حدود یک سال بعد، ویژگی Family Pairing را معرفی کرد که به والدین امکان می‌دهد حساب‌های خود را به حساب‌های فرزندانشان پیوند دهند و میزان محتوایی را که می‌بینند و مدت زمانی که می‌توانند در برنامه صرف کنند، کنترل کنند.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا