سرور مجازی
فضای مجازی

متا از استخراج کنندگان اطلاعات شکایت کرد

شرکت متا در حال انجام اقدامات قانونی علیه دو استخراجگر داده پرکار است. در این راستا این شرکت دیروز شکایت‌های فدرال جداگانه‌ای را علیه شرکتی به نام Octopus و فردی به نام Ekrem Ateş تنظیم کرد. به گفته متا، اولی زیرمجموعه یک شرکت فناوری چند ملیتی است که خدمات جمع آوری داده‌ها را به افراد و شرکت ها، ارائه می‌دهد.

Octopus همچنین نرم‌افزاری را می‌فروشد که مردم می‌توانند از آن برای اجرای کمپین‌های جمع‌آوری داده‌های خود استفاده کنند. به گفته متا، این برنامه ابتدا حساب‌های فیس‌بوک و اینستاگرام کاربر را به خطر می‌اندازد. سپس این نرم افزار می‌تواند شماره تلفن، تاریخ تولد و سایر اطلاعات شخصی در مورد هر دوست فیس بوک و اینستاگرام متصل به یک مشتری خاص خود را به دست آورد.

متا مدعی است که Octopus با ارائه یک سرویس استخراج داده خودکار و تلاش برای جلوگیری از شناسایی توسط شرکت، شرایط خدمات و قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال را نقض کرده است.

متا

در مورد اکرم آتش، فردی که متا از آن شکایت کرده نیز، این شرکت می‌گوید که او از حساب‌های خودکار اینستاگرام برای جمع‌آوری اطلاعات بیش از ۳۵۰۰۰۰ کاربر اینستاگرام استفاده کرده و بعداً این داده‌ها را در یک سری از سایت‌های شبیه‌سازی منتشر کرده است.

متا می‌گوید از آغاز سال ۲۰۲۱، اقدامات اجرایی متعددی از جمله ارسال نامه توقف و لغو دسترسی او به خدمات را علیه آتش انجام داده است.


بیشتر بخوانید

  • واتساپ حساب کاربری ۱.۹ میلیون هندی را مسدود کرد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا