سرور مجازی
فضای مجازی

موجود افسانه‌ای الهام بخش ربات ماه نورد ژاپنی

یک شرکت ژاپنی، رباتی چهار پا و غلتان را که دارای دو بازو با دست‌های پنجه مانند، شکم عنکبوتی و دو دوربین برآمده به عنوان چشم است را طراحی کردهاست

به گزارش edition؛ این ربات که R۱ نام دارد توسط GITAI با همکاری آژانس فضایی ژاپن، طراحی و ساخته شده است. آزمایشی که اخیراً در تأسیسات JAXA انجام شد رباتی را نشان می‌دهد که در اطراف زمین هموار، روی چهار چرخ خود می‌چرخد و مجموعه‌ای از قطعات را با استفاده از دست‌های گیره مانند باز می‌کند و ساختار پایه یک پنل خورشیدی را به هم متصل می‌کند.

R۱ یکی از چندین ربات است که شرکت GITAI برای اهداف مختلف توسعه داده است. طبق گفته وب سایت این شرکت، هدف آنها این است که فناوری خود را در اواسط دهه ۲۰۲۰ به سطح واقعی ماه برساند.

این ربات همچنین چند تمرین اضافی را انجام داده تا آزمایش کند چگونه می‌تواند از تپه‌ها عبور کند و نمونه سنگ‌های قمری را جمع آوری کند. این فیلم که سرعت آن تا ۱۵ برابر سرعت معمولی است رباتی را نشان می‌دهد که با استفاده از دستان خود یک اسکوپ کوچک و یک شیشه شفاف را برداشته است.

کد ویدیو

استفاده از ربات‌ها در فضا چیز جدیدی نیست. ایستگاه فضایی بین‌المللی یک ربات همراه فضانورد تولید کرده که دارای بازو‌های رباتیکی بوده و یکی از آن‌ها ساخته ژاپن است. ناسا چندین مریخ نورد رباتیک را نیز روی سطح سیاره سرخ دارد، اما هیچ‌کدام مانند R۱ دارای ویژگی‌های انسان نما نبوده‌اند.

شو ناکانوسه، مدیرعامل شرکت GITAI در بیانیه‌ای گفت: “هدف ما دستیابی به موفقیت در تجاری سازی رباتیک فضایی و در نتیجه کاهش هزینه فعالیت های فضایی است.” این شرکت چندین مدل ربات دیگر نیز دارد که هر کدام برای کار در فضا طراحی شده اند.


  • ایجاد حس لامسه در ربات ها به کمک پوست مصنوعی

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا