سرور مجازی
رمز ارز

حکم بنیانگذار بایننس اعلام شد؛ ۴ ماه حبس!

حکم بنیانگذار بایننس اعلام شد؛ ۴ ماه حبس!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، بنیانگذار و مدیرعامل سابق صرافی بایننس، به جرم نقض قانون رازداری بانکی به چهار ماه زندان محکوم شد. این جرم می‌توانست تا ۱۰ سال حبس به دنبال داشته باشد، اما با توجه به همکاری و اعتراف زودهنگام ژائو، قاضی حکم را به میزان قابل‌توجهی کاهش داد.

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، وزارت دادگستری آمریکا سه سال زندان را برای ژائو پیشنهاد کرده بود، در حالی که تیم حقوقی او خواستار حبس خانگی و آزادی مشروط شده بودند.

علاوه بر زندان، بنیانگذار بایننس باید ۵۰ میلیون دلار جریمه بپردازد که در مقایسه با ارزش خالص دارایی او که حدودا ۴۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، رقم قابل‌توجهی نیست.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

در همین راستا، صرافی بایننس نیز با جریمه سنگین ۴.۳ میلیارد دلاری مواجه شده است. این جریمه هنگفت زمانی نهایی شد که ژائو به جرم خود اعتراف کرد. صدور این احکام نشان‌دهنده افزایش نظارت و فشارهای قانونی بر بازار ارزهای دیجیتال و رهبران این صنعت است.

پس از صدور حکم نهایی، بنیانگذار بایننس، با به اشتراک گذاشتن پستی در توییتر، از هوادارانش قدردانی کرد. وی همچنین برنامه‌های خود را برای زندگی پس از زندان به اشتراک گذاشت و اعلام کرد که تمرکز او بر روی آموزش خواهد بود و با قدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد.

او گفت که پس از دوران زندان، همچنان به طور غیرفعال در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری خواهد کرد. ژائو همچنین اشاره کرد که این دوره، «مرحله جدیدی برای صنعت کریپتو» بوده و رعایت قوانین و مقررات بسیار مهم است.

پرونده چانگ‌پنگ ژائو و صرافی بایننس زنگ خطری برای فعالان این حوزه به شمار می‌رود. این پرونده نشان می‌دهد که حتی شرکت‌های بزرگ فعال در این بازار نیز از نظارت و فشارهای قانونی در امان نیستند و ملزم به رعایت قوانین مالی بین‌المللی هستند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا