سرور مجازی
اقتصادی

قیمت روبل، امروز دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱/ روسیه مسئول کمبود مواد غذایی در جهان

به گزارش دیتاسنتر من، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۱۰ تومان است. بیشترین قیمت روز هم ۵۱۷ و پایین‌ترین قیمت آن ۵۰۹ تومان بوده است.

همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران، ۴۰۶ تومان اعلام شده است. بانک مرکزی قیمت روبل را افزایشی و ۶۶۳ تومان اعلام کرده.

بورل: روسیه مسئول کمبود مواد غذایی دربازار جهانی است

به نقل از مهر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، صرف نظر از تبعات منفی اقدامات جنگ افروزانه غرب، روسیه را تنها مقصر کمبود مواد غذایی در دنیا معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا معتقد است تحریم‌های این اتحادیه تنها روسیه هدف قرار می‌دهد و بر مواد غذایی تأثیر سویی ندارد.

جوزف بورل امروز یکشنبه در تلاش برای شانه خالی کردن از بار منفی تأثیر تحریم‌های روسیه بر وضعیت بازار جهانی مواد غذایی گفت تحریم‌های اتحادیه اروپا تنها توانایی روسیه برای ادامه جنگ را هدف قرار می‌دهد نه گندم و محصولات کشاورزی.

در حالیکه غرب با وضع تحریم علیه مسکو به تداوم خصومت‌ها میان روسیه و اوکراین دامن می‌زند، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا ادامه محاصره بنادر اوکراین ازسوی روسیه را تنها مانع صادرات غلات اوکراین از جمله ذرت و گندم اعلام کرد.

بورل همچنین مسئولیت مستقیم هر گونه کمبود غلات در بازارهای بین المللی را متوجه روسیه دانست.

به تازگی شورای اتحادیه اروپا به طور رسمی ششمین بسته تحریمی را علیه روسیه در ارتباط با عملیات نظامی این کشور در اوکراین تصویب کرد. در متن بیانیه شورای اتحادیه اروپا که امروز جمعه صادر شد، یک دوره شش ماهه برای ممنوعیت واردات نفت خام و دوره هشت ماهه برای واردات فرآورده‌های نفتی روسیه تعیین شده است. در این سند اشاره شده است که بلغارستان و کرواسی معافیت‌های موقتی در رابطه با عرضه نفت خام از روسیه دریافت خواهند کرد. اقدامات محدودکننده جدید علیه روسیه شامل موارد زیر است:

کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از مدتها کش و قوس، اواسط هفته بر سر وضع بسته ششم تحریمی روسیه که به طور خاص درآمد صادراتی نفت مسکو را هدف قرار می‌دهد، به اجماع نظر رسیدند. آمریکا و متحدان اروپایی آن بر این باورند می‌توانند از کانال تحریم، روسیه را وادار به توقف جنگ در اوکراین کنند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا