سرور مجازی
فناوری

عربستان سعودی بلندترین ساختمان‌های جهان را در شهر نئوم می‌سازد

عربستان سعودی در حال برنامه‌ریزی برای ساخت بزرگ‌ترین ساختمان‌های جهان است.

عربستان سعودی در حال برنامه‌ریزی برای ساخت بزرگ‌ترین بناهای جهان در بخش عمدتاً خالی از سکنه این کشور به عنوان قسمتی از پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری شهر آینده‌نگر نئوم است.

گفته می‌شود نئوم که زاییده افکار محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی است، در حال برنامه‌ریزی برای ساخت آسمان‌خراش‌های دوقلو به ارتفاع حدود ۵۰۰ متر است که ده‌ها کیلومتر به صورت افقی امتداد دارند.

به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از ایندیپندنت، منابع مطلع می‌گویند که این آسمان‌خراش‌های پیوسته، ترکیبی از فضاهای مسکونی، فروشگاهی و اداری را در خود جای می‌دهند که از سواحل دریای سرخ به صحرا کشیده می‌شود. این طرح در واقع تغییری از طرح اعلام شده در سال گذشته است که قرار بود مجموعه‌ای از ساخت و سازهای مرتبط باشد که با قطار سریع‌السیر زیرزمینی «لاین» به یکدیگر متصل می‌شوند.
 

نظمی النصر، مدیر دفتر اجرایی نئوم به بلومبرگ گفت ساختمان‌ها «ارتفاع متفاوتی» خواهند داشت، با منظره محیط سازگار می‌شوند و اندازه نهایی آن‌ها با ملاحظات مهندسی و زمین تعیین می‌شود.»

اگر این پروژه با موفقیت به اتمام برسد هر کدام از سازه‌ها، بزرگ‌تر از بزرگ‌ترین ساختمان‌های فعلی جهان که بیشتر آن‌ها کارخانه‌ها یا مراکز خرید هستند تا ساختمان‌های مسکونی، خواهد بود.

در حال حاضر برج خلیفه دبی، بلندترین ساختمان جهان، است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا