سرور مجازی
فناوری

توقف عرضه بازی‌های جدید برای پلی استیشن 4 از سال 2025

کمپانی سونی تقریبا دو سال بعد از راه اندازی چرخه کنسول فعلی اعلام کرده است که از سال 2025 میلادی بازی جدیدی را برای پلی استیشن 4 تولید نخواهد کرد.
 
به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از  techradar، سونی پس از اعلام جزئیات مرتبط با انتظارات مالی خود از پلی استیشن 5 و کامپیوترهای خانگی، با انتشار درصد تفکیک دقیق عرضه بازی‌ها بر اساس پلتفرم، در سال 2025 به هیچ وجه به PS4 اشاره نکرد. این امر نشان دهنده آن است که سونی قصد دارد تا آن زمان پشتیبانی  از پلی استیشن 4 را به پایان برساند.
 
پس از عرضه پلی استیشن 5 تعداد بازی‌های مشترک میان این نسل و نسل قبلی زیاد شد. برای مثال بازی‌های Spider-Man: Miles Morales و Sackboy: A Big Adventure به صورت همزمان برای هر دو کنسول پلی استیشن 4 و 5 عرضه شدند. در سال جاری میلادی نیز بازی‌های Horizon Forbidden West، Gran Turismo 7 و God of War Ragnarok  نیز به این فهرست افزوده شدند.
 
فعلا سونی تولید پلی استیشن 4 را تا سال 2022 ادامه می‌دهد. البته این امر پلی استیشن 4 پرو را شامل نمی‌شود اما این کنسول پر فروش سونی به این زودی از فهرست کنسول‌های روز دنیا محو نخواهد شد. این تصمیم سونی بر خلاف استراتژی مایکروسافت است که در سال 2020 به تولید خانواده کنسول اکس باکس وان خاتمه داد.
 

 

 
جیم رایان به عنوان مدیر تولید پلی استیشن پیش از عرضه پلی استیشن 5 اظهار داشت که:«ما همیشه گفته این که به نسل‌ها باور داریم.» اگر Sackboy و Spider-Man را کنار بگذاریم، سال اول عرضه پلی استیشن 5 واقعا مطابق گفته جیم رایان پیش رفت. برای مثال بازی هایی نظیر Ratchet، Clank: Rift Apart، Returnal، Destruction AllStars و بازسازی Demon’s Souls بازی‌های بزرگی بودند که به صورت اختصاصی برای پلی استیشن 5 عرضه شدند.
 
با این حال سیاست مایکروسافت چیز دیگری بود و پشتیبانی بین نسلی این کمپانی برای اکس باکس وان و اکس باکس سری اکس و اس بسیار قوی بود. البته عناوین بازی مختص کنسول‌های نسل جدید مانند Microsoft Flight Simulator کم کم به بازار راه پیدا می‌کنند اما بازی‌های بزرگ سال گذشته نظیر Halo Infinite و Forza Horizon 5 برای هر دو پلتفرم عرضه شدند.
 
در مقابل، رویکرد پلی استیشن ناسازگارتر به نظر می‌رسد. با این حال، با تایید شدن بازی‌های انحصاری پلی استیشن 5 مانند Spider-Man 2 به نظر می‌رسد که عرضه‌ بازی‌های مشترک برای هر دو نسل در حال پایان است و روز به روز به شمار عناوین بازی اختصاصی پلی استیشن 5 اضافه می‌شود.
 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا