سرور مجازی
اقتصادی

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۱۱ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش دیتاسنتر من، امروز دلار با اندکی افزایش به کانال ۲۶ هزار تومانی وارد شد. طلا و سکه نیز روندی صعودی را پیمودند. از آنسو شاخص بورس نزولی بود.

بیت‌کوین صعود می‌کند؟

بیت‌کوین زیر پشتیبانی ۳۲ هزار دلار معامله می‌شود. این رشد در حالی است که ۹ کندل اخیر بیت‌کوین در نمودار هفتگی نزولی بودند و این یک رکورد تاریخی است.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که اگر بیت‌کوین بتواند بالای ۳۲ هزار دلار تثبیت شود مسیر این ارز دیجیتال برای رشد تا ۳۷ هزار دلار باز می‌شود. البته این فقط یک احتمال است و مسیر پرفراونشیبی وجود دارد.

البته کارشناسان عقیده دارند که بیت‌کوین باید برای صعودی شدن از محدوده ۴۴ هزار دلار عبور کند.

با توجه به داده‌های تورمی و اطلاعاتی که قرار است به زودی منتشر شود پیش‌بینی می‌شود که احتمالا ترمز بازارها به زودی کشیده می‌شود. اگر بیت‌کوین نتواند رشد کند احتمالا ریزش بیشتر به چشم محتمل‌تر می‌شود. برخی از کارشناسان عقیده دارند که احتمالا رشد بیت‌کوین توعی تله گاوی است و بیت‌کوین به زودی ریزش می‌کند.

هنوزهیچ چیزی معلوم نیست و سرمایه‌گذاران فقط باید محتاط باشند و بازار را زیر نظر بگیرند.

پیش‌بینی بورس

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت ۷۳۱ واحدی در سطح یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۴۶درصدی مواجه شد.

محمد خبری‌زاد در گفتگو با دیتاسنتر من می‌گوید: با توجه به اخبار حال حاضر، بورس در آغاز معاملات روز دوشنبه هفته آینده همانند روز چهارشنبه باشد. البته نکته مهم اینجاست که بازار برای رشد نیازمند یک محرک قوی است. از سوی دیگر احتمال دارد با توجه به اخبار، روند معاملات روز دوشنبه تغییر کند. ممکن است قیمت‌های جهانی تغییراتی داشته باشد و اما اگر بخواهیم بحث‌های جهانی را کنار بگذاریم. بورس درحال حاضر در یک حالت بلاتکلیفی گیر کرده است، از یک سمت بحث برجام است و از سمت دیگر قیمت دلار.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: خبرهای مختلفی از مذاکرات برجام منتشر می‌شود که برخی آن‌ها ناامید کننده است. روند دلار در بازار آزاد افزایشی است. اما از سمت دیگر نرخ دلار نیما در این هفته کاهشی شد و این همان رانت دلار ۴۲۰۰ تومانی است که دوباره به نوعی ایجاد می‌شود، فعلا فاصله کم است، اما اگر دولت نخواهد کاری کند فاصله زیاد می‌شود.

پیش‌بینی دلار

یه نقل از اقتصادنیوز، سایه افکندن خطر تصویب یک قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای حکام باعث شده قیمت دلار در تهران رشد کند. این اتفاق می تواند تنش های مذاکرات هسته ای  را افزایش دهد و زمینه ساز رشد فعالیت سفته بازان ارزی شود.

سایه نرخ تورم در بازار دلار

عده ای از معامله‌گران معتقدند با توقف روند مذاکرات برجام  در ماه‌های پایانی سال گذشته سیگنال‌های منفی زمینه‌های رشد نرخ دلار در کشور فراهم شده است.اما برخی کارشناسان ارزی با بررسی نرختورم نقطه به نقطه و مقایسه آن با نرخ رشد سالانه ارز معتقدند که افزایش نرخ‌های صورت گرفته در بازار ارز ماحصل افزایش نرخ تورم است.

کاهش تمایل به فروش دلار

بررسی هسته مرکزی بازار هم نشان می دهد در روزهای اخیر معامله گران عادی بازار تمایل زیادی به فروش دلار ندارند و این موضوع موجب شده است که سمت عرضه بازار منحصر به بازارساز شود. این موضوع نیز سمت عرضه را تحت فشار قرار داده است. بازارساز نیاز دارد که برای عقب راندن خریداران تا حدی سمت و سوی انتظارات را دچار تحول کند.

لاک احتیاطی در بازار ارز

به عقیده فعالان بازار  با قرار گرفتن دلار بالای محدوده مقاومتی، لاک احتیاطی برخی معامله گران به تدریج شکسته خواهد شد و سطح خریدها بیشتر خواهد شد.

مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه درخصوص پیش‌بینی دلار بیان کرد: من روند دلار را صعودی می‌بینم.

پیش‌بینی طلا

محبی همچنین درمورد طلا بیان توضیح داد: طلا نیز رشدی همراه با دلار خواهد داشت، اما با شیبی کمتر.

کشتی آرای در مصاحبه اختصاصی با سایت طلا گفت: قیمت اونس جهانی امروز با چند دلار نوسان ۱۸۵۵ دلار داد و ستد شد.

وی گفت: روز گذشته سیر صعودی قیمت ارز و افزایش تقاضا برای خرید سکه و طلا باعث شد قیمتها همچنان گران شوند و از طرفی تعداد فروشنده در بازار نیز کم شده است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: انواع سکه همچنان دارای حباب است به طوری که حباب سکه تمام امروز به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

وی خاطر نشان کرد قیمت‌ها در حال حاضر قابل پیش بینی نیست و عوامل مختلفی در آن تاثیر گذار است.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای دیتاسنتر من بخوانید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا