سرور مجازی
اقتصادی

علت افزایش تعرفه‌های پست چیست؟

به گزارش دیتاسنتر من، به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست، دلیل افزایش تعرفه‌های پستی، ارتقای خدمات بوده است.

بر اساس گزارش ایسنا، در روزهای گذشته اعلام شد تعرفه‌های پستی از ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت دارند. هرچند برخی از مشتریان از افزایش‌های نامتعارف ۸۰ و ۱۰۰ درصد در حوزه خدمات پستی خبر دادند.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تکذیب افزایش دو و سه برابری تعرفه‌های پستی، افزایش تعرفه‌های پستی را در خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی ۲۰ درصد برای مردم عادی، ۵۰ درصد برای حقوقی‌ها و دولتی‌ها و در خدمات غیرپایه، ویژه و پیشتاز نیز ۴۰ درصد، اعلام کرد.

عیسی زارع‌پور دریافت هر مبلغ اضافه‌تر را تخلف دانست.

در این راستا محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست نیز توضیح داد: دلیل افزایش تعرفه‌ها ارتقای کیفیت خدمات است. در حالی که در سه سال گذشته قیمت‌ها همچون فنر نگه داشته شده بود و ما طی این سه سال متناسب با تورم هیچ افزایش قیمتی نداشتیم.

خدمات پستی مبتنی‌ بر نیروی انسانی است که حقوقش طی این سه سال تقریبا سه برابر شده است. کاغذ، کارتن و ابزار بسته‌بندی طی این سه سال افزایش قیمت داشتند.

محمود لیائی افزود: پرداخت یارانه‌ای که ما بابت این مابه‌التفاوت می‌دهیم، به ما اجازه حرکت به سمت توسعه، تجهیز و نوسازی نمی‌دهد.

طی این سه سال ما نتوانستیم ساختمان‌ها را تعمیر و تجهیز کنیم. وسایل نقلیه، کامیون‌ها، موتورها و ماشین‌هایمان به شدت فرسوده هستند و از طول عمر رسمی‌شان گذشته است.

ناوگانی پستی ما دچار خلاء شده و یکی پس از دیگری از رده خارج می‌شوند و نیاز به نوسازی دارند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا