سرور مجازی
فضای مجازی

ایلان ماسک جزئیات ماهواره‌های نسل بعدی استارلینک را فاش کرد

به گفته ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، نسل بعدی ماهواره‌های استارلینک; بزرگ‌تر و قدرتمندتر خواهند بود و برای دسترسی به اینترنت به نقاط دورافتاده جهان طراحی شده‌اند. این میلیاردر اخیراً در برنامه محبوبی در یوتیوب درباره جزئیات سیستم استارلینک نسل دو (Starlink Gen۲) صحبت کرده است.

به گزارش gizmodo، در این کلیپ ۳۲ دقیقه ای، ایلان ماسک فاش می‌کند که اسپیس ایکس قبلاً اولین ماهواره Starlink ۲.۰ را تولید کرده است. ماهواره نسل جدید ۷ متر (۲۲ فوت) طول و ۱.۲۵ تن (تقریباً ۱۲۵۰ کیلوگرم) وزن دارد. استارلینک ۱.۰، حدود ۵۷۳ پوند (۲۶۰ کیلوگرم) وزن دارد. به گفته ماسک، وزن اضافی ماهواره فعالیت‌های موثرتری را به همراه دارد.

ماسک در طول این مصاحبه گفت: “فقط به این فکر کنید که هر ماهواره چند مقدار داده مفید می‌تواند ارئه دهد.” ماهواره Starlink ۲ از نظراطلاعات مفید داده تقریباً بهتر از Starlink ۱.۰ است.” اما ماهواره‌های سنگین تر، ماموریت‌های چالش برانگیزتری را ایجاد می‌کنند. ماهواره‌های استارلینک با موشک فالکون ۹ به مدار پایین زمین منتقل می‌شوند، اما این موشک قادر به حمل استارلینک ۲.۰ نخواهد بود.

ماهواره استارلینک

ماسک گفت: “فالکون ۹ حجم مناسبی برای این ماموریت دارد اکا از نظر جرمی فالکون ۹ قابلیت مداری لازم برای Starlink ۲.۰ را ندارد؛ بنابراین حتی اگر ماهواره استارلینک را کوچک کنیم، مجموع جرم فالکون برای انجام Starlink ۲.۰ کافی نیست.” در عوض، اسپیس ایکس روی استارشیپ، یک موشک پرتاب بالابر سنگین که در حال حاضر در دست توسعه است، سرمایه گذاری می‌کند.

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) ماه‌ها در حال کار بر روی تاثیر زیست محیطی برنامه Starship بوده است و انتظار می‌رود این گزارش در اواسط ژوئن منتشر شود. ماسک در این مصاحبه گفت: “ما برای کار و پرواز مکرر به Starship نیاز داریم وگرنه استارلینک روی زمین گیر می‌کند. ” در همین حال، همه با نسل دوم ماهواره‌های Starlink که به مدار پایین زمین می‌روند، همراهی نمی‌کنند. در اوایل سال جاری، مقامات ناسا پیش‌نویس نامه‌ای به FAA نوشتند که در آن نگرانی خود را در مورد Starlink ۲.۰ و خطر برخورد با ماهواره‌ها و فضاپیما‌های مختلف آژانس فضایی ابراز کردند.

پرتاب ماهواره

ماسک در حال ساخت یک سیستم ماهواره‌های اینترنتی است و امیدوار است مجموعاً ۴۲ هزار ماهواره را به مدار زمین بفرستد تا بتواند اینترنت پهن باند را برای نقاط دوردست جهان فراهم کند. تاکنون، اسپیس ایکس حدود ۲۳۰۰ ماهواره فعال Starlink دارد که در مدار قرار گرفته اند. این ماهواره‌ها در حال حاضر از سوی منابع مختلف مورد انتقاد قرار گرفته‌اند، از جمله گروهی از محققان در چین که اخیراً مقاله‌ای درباره راه‌های نابود کردن ماهواره‌ها در صورت شروع تهدید ملی تهیه کرده‌اند.


بیشتر بخوانید

  • محققان چینی به دنبال نابودی صورت فلکی Starlink ایلان ماسک

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا