سرور مجازی
اخبار آی تی

بی دانشی درد امروز جامعه ایران است

به گزارش ایسنا، احمد میرزاخانی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی زن و علم جایزه مریم میرزاخانی، طی ارسال پیامی با بیان اینکه درد کشور من بی دانشی است، گفت: اگر علم و دانش در کشور فعال شود، به آنچه در آسمان‌هاست دست خواهیم یافت.

وی ادامه داد: علم سرمایه اصلی است نه گنجینه و مال و روح باید از این راه توانگر شود و امیدوارم جامعه علمی و فرهنگی میهن عزیزمان ایران به ویژه بانوان در جهت گسترش مرزهای علم و دانش هر روز کوشاتر و فعال‌تر باشد.

میرزاخانی خاطر نشان کرد: نقش زنان در کنار نقش مادر و همسر بودن در رشد و اعتلای این مهم قابل ستایش و بی بدیل است و با کمال خوشحالی و مسرت می‌توان گفت که آنها به مدارج علمی و فرهنگی نیز دست یافته‌اند.

پدر مرحوم مریم میرزاخانی یادآور شد: نظریات و پیشنهادات علما و حکمای جامعه شناسی این است که برای رشد و تعالی جامعه می‌توان برنامه‌های کوتاه مدت داشته باشید مثلا گندم بکارید و سال بعد برداشت کنید. برای برنامه‌های میان مدت درخت بکارید مثلا صنعت و کشاورزی و کارخانه ولی برای برنامه‌های بلند مدت باید آموزش را در سطح کارها آورد و امیدوارم همه ماها در این راستا کوشش لازم را به کار بریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صمیمانه و با آرزوی قلبی سلامت و تندرستی همگان به ویژه در مواجهه با ویروس کرونا را از خداوند منان مسالت دارم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا