سرور مجازی
اقتصادی

پای استارتاپ‌ها به بورس باز می‌شود؟

به گزارش دیتاسنتر من، بسیاری از شرکت‌های نوپا در حوزه اقتصاد دیجیتال یا سایر حوزه‌های کلان کشور در تلاش‌اند تا برای معامله وارد بورس شوند. این ورود، مراحل سختی دارد و یکی از مهم‌ترین مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان بحث ارزش‌گذاری است.

نوع ارزش‌گذاری این شرکت‌ها مشخص نیست و به نوعی نامشهود است. به همین واسطه، ممکن است سهامداران هنگام تحلیل و خرید این شرکت‌ها با مشکل مواجه شوند.

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار سرمایه می‌تواند چرخه نقدینگی را قوی‌تر از گذشته کند. همچنین چرخه نقدینگی در شرکت‌های دانش‌بنیان نیز افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند به رشد اقتصاد و تولید ناخالص ملی کمک کند.

به طور کلی، ورود این شرکت‌ها به بازار سرمایه منفعت دو سویه دارد. نخست سهامداران که سهام شرکت‌های دانش‌بنیان را می‌خرند و با توسعه این شرکت‌ها به سوددهی بیشتری می‌رسند. دوم خود شرکت‌ها که نقدینگی بازار سرمایه را برای توسعه مجموعه خود جذب می‌کنند.

ورود استارتاپ‌ها به بورس

در همین رابطه، محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران گفت: با توجه به تصویب ضوابط خاص مربوط به پذیرش سهام شرکت‌های نوپا و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال توسط سازمان بورس و ابلاغ آن، امکان پذیرش سهام این دسته از شرکت ها در بورس اوراق بهادار تهران فراهم شده است.

بر این اساس بورس تهران پیگیری‌های لازم را برای ایجاد تابلوی معاملاتی اختصاصی این دسته از شرکت‌ها انجام می‌دهد تا در صورت تأیید توسط سازمان بورس و اوراق بهادار این مهم را نیز عملیاتی کند.

از سوی دیگر امین قهرمانی، معاون ناشران و اعضای شرکت بورس اوراق بهادار تهران نیز گفت:  در پی تصویب و ابلاغ دستورالعمل پذیرش شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و داده‌محور، ضوابطی که در دستورالعمل‌های مربوط به پذیرش شرکت‌ها در این زمینه مسکوت بود، قید شده تا تسهیل‌گر پذیرش این نوع از شرکت‌ها در بورس تهران باشد.

آخرین اخبار بازار سرمایه در صفحه بورس دیتاسنتر من بخوانید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا