سرور مجازی
اقتصادی

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۹ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش دیتاسنتر من، امروز قیمت دلار صرافی اندکی افزایش داشت. قیمت طلا نیز مسیری افزایشی را طی کرد و قیمت سکه وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شد.

پیش‌بینی بیت‌کوین

بنجامین کوئن، تحلیلگر بازار رمزارزها که دنبال‌کنندگان زیادی دارد پیش‌بینی می‌کند که بازار رمزارزها به زودی وارد فاز نزولی می‌شود و دو آلت‌کوین در این فاز نزولی مانند پناهگاهی برای سرمایه‌گذاران هستند. او در جلسه استراتژی جدید خود که در یوتیوب برگزار می‌شود شرایط بازار رمزارزها را بسیار مخاطره‌آمیز دانست و گفت: تنها بیت‌کوین و استیبل‌کوین‌ها ارزش نگهداری تا پایان طوفان را دارند.

با اینکه کوئن عقیده دارد که روند بازار رمزارزها نزولی است اما این روند نزولی ارزش حفظ دارایی را دارد چون بعد از نزول نوبت به صعود بازار می‌رسد.

«دو آلت‌کوین در روند نزولی می‌توانند خوب عمل کنند. یکی از این آلت‌کوین‌ها بایننس‌کوین است که اخیرا از پایین‌ترین سطح در سال ۲۰۱۸ افزایش یافت. من فکر می‌کنم در چند هفته آینده بایننس‌کوین روندی صعودی پیدا می‌کند.»

در زمان نوشتن این گزارش بایننس‌کوین در محدوده قیمتی ۲۹۰ دلار معامله می‌شود.

ارز دیجیتال بعدی link است. این ارز دیجیتال در روند نزولی قبلی خود هم بسیار خوب عمل کرد و حالا هم پیش‌بینی می‌شود که روند خوبی داشته باشد. کوئن می‌گوید ارز دیجیتال لینک ارزی است که او در روند نزولی می‌خرد چون در آخرین بازار نزولی این ارز خوب عمل کرد.

این تحلیلگر عقیده دارد که اگر معامله‌گران بازار رمزارزها صبور باشند به زودی بازار فرصت‌های خوبی برای ورود ایجاد می‌کند.

پیش‌بینی بورس فردا

معاملات بورس امروز با رشد بیش از سه هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحدی رسید. به واسطه همین رشدها کارشناسان عقیده دارند که روند بازار سرمایه در بلندمدت صعودی است.

مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با دیتاسنتر من می‌گوید: بورس ایران در یک حالت پوست‌اندازی قرار دارد. همه اهالی بازار سرمایه عقیده دارند که بورس ارزنده است ولی رشد نمی‌کند و علت این موضوع نیز ترس سهامداران است.

وی ادامه می‌دهد: برای مثال قوانین ضد و نقیضی که به سمت بورس مخابره می‌شود، اثر خود را به عنوان ترس روی اذهان بازار سرمایه می‌گذارد. در نتیجه متاسفانه شاهد خروج پول، هر چند کم از تالار شیشه‌ای هستیم. تا زمانی که اعتماد و روند عرضه و تقاضا به بورس بازنگردد، بازار سرمایه می‌تواند بی‌دلیل منفی شود. تا زمانی که خبرهای غیرمنطقی، دستکاری و دخالت‌های دولتی را در بازار می‌بینیم این روند می‌تواند ادامه‌دار باشد.

زیان سهامداران بورس جبران می‌شود؟

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به زیان سهامداران توضیح می‌دهد: امسال زیان سهامدارانی که خرید منطقی داشته‌اند جبران می‌شود. این بدان معناست که سهامداران اگر سهمی با وضعیت خوب را از نظر بنیادی و تکنیکال خریده باشند، امسال می‌توانند در روندهای بازار سود کسب کنند. افرادی که صرفا به خاطر تبلیغ کانال‌های خاص یا از طریق سیگنال‌فروشی، سهمی را خریدند نباید به جبران زیان خود امیدوار باشند.

محبی در پاسخ به سوال اینکه آیا بورس در بلند مدت سودده است، می‌گوید: قطعا در بلندمدت بازار سودده و روبه رشدی خواهیم داشت. در ۱۰ سال اخیر میانگین رشد بازار سرمایه از سایر بازارها بیشتر بوده و این روال همچنان ادامه‌دار خواهد بود.

او بیان می‌کند: چیزی که بازار سرمایه به آن احتیاج دارد فقط عدد بالا نیست بلکه ارزش بالا است. به این معنا که قیمت تابلوی سهم ممکن است مثبت باشد اما باید دید ارزش پولی که در بازار سرمایه گذاشته شده، آیا به مرور زمان از تورم بیشتر می‌شود یا خیر؟ این موضوع مهمی است که خیلی ها به آن توجهی ندارد. بازدهی بورس باید به شکلی باشد که میانگین درآمد پرتفوی از میانگین تورم بیشتر باشد.

روند صعودی طلا در بلندمدت

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با دیتاسنتر من گفت: به نظر می‌رسد انس جهانی تا پایان سال جاری میلادی و حتی ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۳ رو به رشد بماند.

او اظهار کرد: احتمالاً دلار نیز در بلندمدت به روند صعودی خود ادامه دهد. بنابراین برای سکه و طلا در بازار داخلی نیز مسیر مشابهی پیش‌بینی می‌شود. حتی ممکن است این فلزات گران‌بها نسبت به دلار نیز افزایش قیمت بیشتری را تجربه کنند.

حق‌شناس افزود: طلا و سکه ممکن است در کوتاه‌مدت نوساناتی را تجربه کنند، ولی به‌طور کلی همان‌طور که اشاره شد در بلندمدت صعود قیمت دارند.

پیش از این نیز جواد فلاحی، دگر کارشناس بازارهای مالی درمورد مهم‌ترین عواملی که می‌تواند طلا و سکه را وارد کانال بعدی کند گفته بود: ابهاماتی که درحال حاضر برای برجام وجود دارد و تحرکاتی که در منطقه صورت می‌گیرد مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند روی قیمت طلا و سکه موثر باشد.

وابستگی قیمت دلار به برجام

حق‌شناس درمورد قیمت دلار نیز گفت: من فکر می‌کنم قیمت دلار تا پایان سال صعودی است و سقف‌های جدیدی را ممکن است ببیند.

علی طباطبایی، یک کارشناس بازارهای مالی دیگر نیز پیشتر در گفتگو با دیتاسنتر من بیان کرده بود: دلار تا دو ماه آینده به موضوع برجام بستگی دارد. من فکر نمی‌کنم اگر توافق صورت بگیرد دلار حد فاصل بین ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان را از دست بدهد.

طباطبایی ادامه داد: اما اگر توافق اتفاق نیفتد، احتمال دارد که قیمت این ارز دچار نوسان شود. مگر اینکه دولت بتواند با برخی از اقدامات و اصلاحات این روند را مهار کند.

این کارشناس گفت: احتمال توافق بالا است، اما در واقع تکلیف آن در تیر مشخص می‌شود.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای دیتاسنتر من بخوانید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا