سرور مجازی
اقتصادی

متوسط قیمت کالاهای خوراکی در اردیبهشت‌ماه

به گزارش دیتاسنتر من، در اردیبهشت ماه ١۴٠١ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

به نقل از مرکزآمار، در این گروه، اقلام «ماکارونی» با ۴٩,٠ درصد ،« رشته آش » با ١۵.٨ درصد و « برنج ایرانی درجه یک » با ٧.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام «مرغ ماشینی» با ٧,۴ درصد، «گوشت گاو یا گوساله» با ٢.٢ درصد و «کنسرو ماهی تن» و «گوشت گوسفند» با ١.٣ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «روغن مایع» با ٢٢,٣ درصد و «روغن نباتی جامد» با ١٩.٠ درصد بوده است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به « انار » با ۶٢,٩ درصد،« لیموترش» با ١١.١ درصد می­‌باشد. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به « هندوانه » با ١٢.٨- درصد می‌باشد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به « عدس » و « نخود » با ۵,۴ درصد، «کدوسبز» با ۴.۶ درصد و « لوبیا قرمز» با ٣.۵ درصد می­‌باشد.

همچنین در این گروه « گوجه فرنگی » با ١۶.۶- درصد و «خیار» با ٩.٢- درصد و «هویج فرنگی» با ٢.۶- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «شکر» با ١٠,٣ درصد و «قند» با ٩.۴ درصد می‌­باشد.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا