سرور مجازی
فضای مجازی

جانشین‌های ایستگاه فضایی ممکن است به موقع آماده نشوند

یک هیئت مشاوره ایمنی در ناسا هشدار داده که این آژانس ممکن است به موقع نتواند از ایستگاه فضایی بین المللی به ایستگاه‌های فضایی تجاری منتقل شود و احتمال بین خروج از ایستگاه فضایی تا حضور مجدد خدمه این آژانس در مدار پایین زمین ، وقفه‌ای ایجاد خواهد شد.

بر اساس گزارش اسپیس، ناسا اوایل سال جاری برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) تا پایان این دهه ارائه کرد که در طی آن ایستگاه فضایی فعلی از مدار خارج خواهد شد. ناسا در حال حاضر از توسعه ایستگاه‌های تجاری برای حفظ دسترسی آمریکا به مدار زمین حمایت می‌کند، اما نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد که این ایستگاه‌ها تا زمان بازنشستگی ایستگاه فضایی بین المللی آماده نباشند.

با استناد به جلسه ۲۱ ژوئیه هیئت مشاوره ایمنی هوافضای ناسا (ASAP)، ممکن است این آژانس زمان یا منابع کافی برای انتقال دوباره به فضا قبل از بازنشستگی ایستگاه فضایی را نداشته باشد.

ایستگاه فضایی تجاری

یکی از مسائلی که ممکن است بین نابودی ایستگاه فضایی بین‌المللی و حضور ایستگاه‌های تجاری در فضا شکافی ایجاد کند، بودجه‌ای است که این عملیات نیاز دارد. ناسا پیش از این فاصله افتادن در عملیات‌های خود را تجربه کرده است، و حالا سعی دارد از تکرار آن اجتناب کند.

در دسامبر ۲۰۲۱، ناسا سه قرارداد به مبلغ ۴۱۵.۶ میلیون دلار به بلو اوریجین، نانوراکس و نورثروپ گرامن به عنوان بخشی از برنامه‌ای با هدف تأمین مالی و توسعه ایستگاه‌های فضایی تجاری منعقد کرد. این آژانس امیدوار است تا پایان سال مالی ۲۰۲۵، به بررسی اولیه ایستگاه فضایی پیشنهادی و همینطور بحث در مورد مشتریان و مقصد‌های بالقوه آن‌ها بپردازد.

ناسا قبلاً با آکسیوم اسپیس برای پرتاب ماژول‌های تجاری به ایستگاه فضایی بین‌المللی همکاری کرده است که در صورت اجرای برنامه پیشنهادی، اولین ماژول آن‌ها در سال ۲۰۲۴ پرتاب می‌شود.


بیشتر بخوانید

  • قرار گرفتن اولین تلسکوپ فضایی بزرگ چین در مدار

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا