سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی نفت امروز 1400/06/29

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه دلار آمریکا شاهد جهش بود و به بالاترین رقم 3 هفته گذشته رسید و تعداد سکوهای حفاری در این کشور نیز افزایش داشت قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود، اما تداوم اختلال در تولید نفت منطقه خلیج مکزیک سبب شد تا افت قیمت محدود باشد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با 60 سنت معادل 0.83 درصد کاهش به 71 دلار و 37 سنت رسید. روز جمعه هم نفت خام آمریکا افت 64 سنتی را تجربه کرده بود. قیمت نفت برنت دریای شمال هم که روز جمعه 33 سنت افت کرده بود امروز با 51 سنت معادل 0.68 درصد کاهش به 74 دلار و 83 سنت رسید.
افت قیمت نفت پس از آن رخ داده که به دنبال انتشار آمارهای مثبت از بخش خرده فروشی آمریکا ارزش دلار به نزدیکی بالاترین رقم 3 هفته گذشته رسیده است. این آمارها احتمال آغاز انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو در سال جاری میلادی را تقویت کرده است.
ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره نوشت: «احتمالا در طی چند جلسه آتی و تا زمانی که چشم انداز ارزش دلار روشن تر شود، قیمت نفت خام آمریکا تثبیت خواهد شد.»
تقویت دلار موجب گرانتر شدن نفت برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند و همین بر میزان تقاضا تاثیر می گذارد.
افزایش تعداد سکوهای حفاری در آمریکا عامل دیگری است که موجب کاهش قیمت نفت شده است. موسسه بیکر هاگز روز جمعه اعلام کرد، تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز در این کشور در هفته منتهی به 17 سپتامبر با 9 مورد کاهش به 512 سکو رسیده که بالاترین تعداد از آوریل 2020 و دو برابر تعداد سکوهایی است که سال گذشته در همین زمان فعال بودند.
انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا