سرور مجازی
اقتصادی

پرداخت بدهی سرخابی‌ها با پول بورس!/ استقلال بازگشایی می‌شود

به گزارش دیتاسنتر من، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یا همان سرخابی‌ها سال گذشته در فرابورس پذیره‌نویسی شدند. در مجموع تقریبا ۷۱۰ میلیارد تومان نقدینگی از پذیره‌نویسی جمع شد که ۳۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عاید باشگاه پرسپولیس و ۳۵۹ میلیارد تومان عاید باشگاه استقلال شد.

قرار است به همین زودی‌ها نماد این دو باشگاه بازگشایی شود. بر همین اساس علی دولتشاهی، مشاور اقتصادی باشگاه استقلال روز گذشته اعلام کرد که طی همین چند روز نماد استقلال بازگشایی می‌شود. اما همچنان خبری از پرسپولیس نیست.

اوایل اردیبهشت ماه بود که سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی گفت: باشگاه پرسپولیس نامه تایید بانک را به سازمان بورس ارائه داده است. بعد از اینکه مجوز اخذ شود، ثبت انجام می‌شود که یک هفته‌ای زمان می‌برد تا  پول قابل برداشت شود. در واقع پول در حساب باشگاه است. اما مجوز افزایش سرمایه باید نزد سازمان ثبت، به ثبت برسد و مجوز سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس نیز گرفته شود.

هنوز زمان رسمی و مشخصی برای بازگشایی نماد سرخابی‌ها اعلام نشده است اما انتظار می‌رود که نیمه دوم خردادماه حداقل یکی از دو نماد بازگشایی شود.

پول پذیره‌نویسی سرخابی‌ها چه می‌شود؟

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی درخصوص تسویه بدهی‌ سرخابی‌ها می‌گوید: درصدی از منابع برای تسویه بدهی‌هایی است که دو باشگاه کاملا با جزئیات گزارش دادند که کدام یک از این بدهی‌ها معوق است و کدام یک از آن‌ها اگر در آینده پرداخت نشود باعث افزایش بدهی و تعهد دو باشگاه می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: طبق گزارش کامل، جزئیات مواردی مانند بدهی‌های مربوط به بازیکن، اشخاص متعدی به صورت شخصی، بدهی‌های مالیاتی و تامین اجتماعی دو باشگاه در جلسات قبلی ارائه شد. بر همین اساس درصدی از منابع به این موضوع اختصاص پیدا می‌کند. درصدی از این منابع به بازارگردانی سهام آن‌ها در فرابورس اختصاص پیدا می‌کند و بخش اعظم این منابع به سرمایه‌گذاری اختصاص پیدا خواهد کرد. (ورزش سه)

با وجود این اظهارات به نظر می‌رسد که بخش عمده‌ای از نقدینگی حاصل از پذیره‌نویسی سرخابی‌ها صرف تسویه بدهی‌ها می‌‌شود. در نهایت مبلغ چندانی برای توسعه و رشد سودآوری این باشگاه‌ها باقی نمی‌ماند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا