سرور مجازی
تکنولوژی

کوالکام از تراشه‌های اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک و اسنپدراگون 7 نسل یک رونمایی کرد

در حالی که چند ماه از ورود گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل یک می‌گذرد و بسیاری از پرچمدارهای اندرویدی به آن مجهز شده‌اند، اما حالا کوالکام تصمیم گرفته از نسخه پلاس آن رونمایی کند. البته این کمپانی علاوه بر اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک، تراشه میان‌رده جدیدش به نام اسنپدراگون 7 نسل یک را هم معرفی کرده است.

مشخصات اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک

به گفته کوالکام، این تراشه جدید در مقایسه با نسخه استاندارد تا 10 درصد عملکرد پردازشی (CPU) بهتری دارد، فرکانس GPU آن 10 درصد افزایش یافته و در زمینه بهره‌وری انرژی هم 15 درصد بهبود را تجربه کرده که به معنای 1 ساعت بازی بیشتر یا 50 دقیقه گشت‌وگذار بیشتر در شبکه‌های اجتماعی است.

کوالکام می‌گوید در زمینه بهره‌وری CPU و GPU، با 30 درصد بهره‌وری انرژی بالاتر روبه‌رو هستیم و عملکرد هوش مصنوعی هم به ازای وات، 20 درصد بهبود داشته است. با این حال چنین موضوعی به معنای شارژدهی بالاتر نیست و بیشتر مربوط به عملکرد می‌شود.

اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک

تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک نسبت به نسخه استاندارد پایداری بالاتری دارد. از نظر تئوری این چیپ می‌تواند برای مدت زمان بیشتری فرکانس بالا را حفظ کند و دیرتر در هنگام اجرای بازی یا استفاده از شبکه 5G، گرم شود. البته تمام این موارد بستگی به فناوری خنک‌کننده سازندگان گوشی‌های هوشمند بستگی دارد.

نوشته های مشابه

کوالکام نگفته عملکرد بالاتر یا بهره‌وری بیشتر با چه تغییراتی به وجود آمده‌اند، اما بر اساس اسلایدی که از مشخصات این تراشه منتشر کرده، سایر ویژگی‌های آن مانند وای فای، بلوتوث، اینترنت 5G با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه و ضبط ویدیوهای 8K HDR تفاوتی با گذشته ندارد. این کمپانی همچنین اعلام کرده این تراشه را همراه با نسخه استاندارد در بازار عرضه می‌کند، بنابراین باید منتظر قیمت بالاتری برای نسخه پلاس باشیم. دستگاه‌های مجهز به این چیپ در فصل سوم 2022 از راه می‌رسند.

مشخصات اسنپدراگون 7 نسل یک

کوالکام بالاخره نامگذاری تراشه‌های سری 7 را هم مشابه سری 8 کرد و شاهد معرفی اسنپدراگون 7 نسل یک هستیم. این تراشه هم با لیتوگرافی 4 نانومتری توسعه پیدا کرده و از موتور هوش مصنوعی اختصاصی کوالکام بهره می‌برد. این تراشه همچنین قادر به پشتیبانی از دوربین‌ 200 مگاپیکسلی است.

فرکانس هسته‌های قدرتمند این تراشه برابر 2.4 گیگاهرتز است و از پردازنده گرافیکی آدرنو 662 بهره می‌برد. به گفته کوالکام، عملکرد گرافیکی این چیپ نسبت به اسنپدراگون 778G بهبود 20 درصدی داشته و در زمینه هوش مصنوعی هم با 30 درصد عملکرد بالاتر روبه‌رو هستیم.

اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک

کوالکام برای این تراشه‌اش از موتور «فریم موشن آدرنو» استفاده کرده که بدون افزایش مصرف انرژی نسبت به اسنپدراگون 778G، فریم ریت را دو برابر می‌کند. این چیپ همچنین قادر به پشتیبانی از حداکثر 16 گیگابایت رم LP-DDR5 است.

از سایر قابلیت‌های این چیپ می‌توان به مودم اسنپدراگون X62 5G با حداکثر سرعت دانلود 4.4 گیگابیت بر ثانیه، بلوتوث 5.3، وای فای 6E و پردازشگر سیگنال تصویر سه‌گانه Spectra با امکان ضبط ویدیوهای 4K HDR اشاره کرد. دستگاه‌های مجهز به این چیپ به‌زودی و طی هفته‌های آینده معرفی خواهند شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا