سرور مجازی
اقتصادی

پیش‌بینی قیمت دلار/ بررسی آخرین تحولات بازار ارز

به گزارش دیتاسنتر من، قیمت دلار در صرافی‌‌‌ ملی دیروز ۲۹ اردیبهشت برای فروش ۲۵ هزار و ۶۴۱ تومان بود. این صرافی‌ دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۳۸۵ تومان خریداری می‌‌کرد. باتوجه به نوسانات قیمت دلار در مدت اخیر، این ارز چه روندی را طی می‌کند؟

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با دیتاسنتر من بیان کرد: قیمت دلار تا دو ماه آینده به موضوع برجام بستگی دارد. من فکر نمی‌کنم اگر توافق صورت بگیرد دلار حد فاصل بین ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان را از دست بدهد.

طباطبایی ادامه داد: اما اگر توافق اتفاق نیفتد، احتمال دارد که قیمت دلار دچار نوسان شود مگر اینکه دولت بتواند با برخی از اقدامات و اصلاحات این روند را مهار کند.

این کارشناس گفت: احتمال توافق بالا است، اما در واقع تکلیف آن در تیر مشخص می‌شود.

آخرین آخبار مهم برای قیمت دلار

باتوجه به کلیدی بودن نقش مذاکرات وین بر قیمت دلار مذاکرات در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

به نقل از ایرنا، سخنگوی این وزارت خارجه فرانسه گفت: پیش‌نویس توافق پایبندی به برجام از بیش از دو ماه قبل آماده بوده است. مذاکره‌کنندگان به همین دلیل وین را ترک کردند چون متقاعد شده بودند این توافق در اسرع وقت منعقد می‌شود.

وی افزود: موضوعی خارج از برجام که میان ایران و آمریکا مطرح است تاکنون این امکان را نداده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد: ما از طرفین می‌خواهیم که رویکردی مسئولانه در پیش بگیرند و فورا تصمیمات لازم برای انعقاد این توافقنامه را اتخاذ کنند.

توافق در دسترس است

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شده بود، از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شد. در نتیجه، مذاکره‌کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند. این در حالی است که قیمت دلار از اخبار مربوط به این مذاکرات تاثیر می‌گیرد.

آمریکا مدعی است: اگر ایران خواهان لغو تحریم‌ها فراتر از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است، باید به نگرانی‌های آمریکا فراتر از برجام رسیدگی کند.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفتگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران می گوید: توافق خوب و قابل اتکا در دسترس است اگر آمریکا تصمیم سیاسی خود را گرفته و به تعهداتش پایبند باشد.

آخرین اخبار از بازار ارز را در صفحه قیمت دلار دیتاسنتر من بخوانید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا