سرور مجازی
فضای مجازی

مجهز شدن اتوبوس‌های عمومی در تامیل نادو توسط هوش مصنوعی

ام کی استالین، وزیر ارشد تامیل نادو، پروژه نظارت بر دکمه‌های ترس و دکمه دوربین مداربسته مجهز به هوش مصنوعی (AI) را در ۵۰۰ اتوبوس راه اندازی کرد. این ایده به عنوان بخشی مفید برای بهبود ایمنی زنان و کودکان عملی شد.

به گزارش financialexpress.com، اداره حمل و نقل ایالتی تامیل نادو( مکانی در شبه قاره هند) برنامه ریزی کرده است تا این تکنولوژی را برای حدود ۲۵۰۰ اتوبوس تحت پروژه شهر امن نیربهایا ارائه کند. طبق این برنامه ریزی در فاز اول، ۵۰۰ اتوبوس در مترو شهر با چهار دکمه وحشت و ضبط کننده ویدئویی شبکه تلفن همراه با قابلیت هوش مصنوعی (MNVR) طراحی شده است.

MNVR از طریق سیم کارت ۴G GSM به یک مرکز کنترل متصل خواهد شد. در صورت بروز هر گونه ناراحتی و یا تهدید همسفران در حین سفر، بانوان مسافر با فشار دادن دکمه وحشت یا ترس، می‌توانند تصویر حادثه را ثبت کنند.

هوش مصنوعی در حمل و نقل

در حین انجام این کار، زنگ هشداری برای مرکز کنترل به همراه ضبط ویدئویی از حادثه در اتوبوس به صدا در می‌آید. با استفاده از این زنگ هشدار، اپراتور در مرکز کنترل وضعیت را زیر نظر گرفته و در همان زمان، با کمک راه حلی مناسب ایجاد امنیت مسافران با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد.

مرکز کنترل به مرکز پاسخگویی به مضایقه پلیس شهر و شرکت بزرگ چنای مرتبط شده است. در بیانیه‌ای از این دولت ایالتی آمده است که حدود ۳۱ انبار اتوبوس و ۳۵ پایانه اتوبوس شرکت حمل و نقل متروپولیتن (MTC) تحت نظارت این فناوری جدید قرار گرفته اند. همچنین این پروژه به کشف افراد مفقود شده و شناسایی مجرمان و سایر کار‌های شورای همکاری خلیج فارس آن محل، بخش حمل و نقل و پلیس کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید

  • تایر‌های هوشمند در راه بازار لاستیک خودرو‌ها

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا