سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

شکایت از کانن بخاطر از کار انداختن قابلیت‌های چاپگرهای چندمنظوره هنگام اتمام جوهر

شخصی به نام «دیوید لیکرفت» به نیابت از حداقل ۱۰۰ کاربر دیگر با ثبت دادخواستی از شرکت کانن به خاطر فریب‌کاری در بازاریابی و سیاست‌های درآمدزایی غیرعادلانه شکایت کرده است.

لیکرفت که مالک چاپگر Pixma MG2522 شرکت کانن بوده می‌گوید این محصول را به عنوان دستگاهی چندمنظوره خریده اما زمانی که جوهر کارتریج تمام شده، عملکرد اسکنر هم متوقف شده است. به‌علاوه، وقتی جوهر قسمت خاصی از چاپگر خالی می‌شود، قابلیت فکس هم از کار می‌افتد.

بدیهی است که عملکرد اسکنر و فکس نباید وابسته به جوهر چاپگر باشد و این شکایت جمعی هم بر همین مسئله تاکید کرده چون کانن به وضوح به کاربران اعلام نکرده که وجود جوهر برای اسکن یا فکس لازم است. پرونده حاضر که بیش از ۱۰۰ شاکی دارد به دنبال دریافت حداقل ۵ میلیون دلار غرامت است. شاکیان پرونده مدعی‌اند که کانن کارکردهای محصول خود را متوقف کرده تا با فروش کارتریج‌های جدید درآمد بیشتری به دست آورد.

در این دادخواست آمده است: «برخلاف چاپگرهای تک منظوره، کانن این چاپگرها را تحت عنوان دستگاه‌های چندمنظوره ۳ در ۱ یا ۴ در ۱ می‌فروشد و مدعی است که آن‌ها سه یا چهار قابلیت دارند. ولی در واقعیت این چاپگرهای چندمنظوره پس از اتمام جوهر دیگر قادر به اسکن یا ارسال فکس نیستند. بنابراین تبلیغات کانن دروغین و گمراه‌کننده‌اند و احتمالا با هدف فریب مردم طراحی شده‌اند.»

کاربران حداقل از سال ۲۰۱۶ به این مشکل در محصولات کانن اعتراض داشتند. ولی نماینده پشتیبانی کانن در واکنش به آن‌ها گفته بود: «تمام کارتریج‌های Pixma MX710 باید نصب باشند و جوهر داشته باشند. اگر بدون جوهر اقدام به چاپ کنید، ممکن است به چاپگر خود آسیب برسانید.» شکایت حاضر به این اظهارنظر هم استناد کرده و می‌گوید کانن بخش عمده درآمد خود را محتاج فروش کارتریج است.

طبق اطلاعات موجود در این دادخواست، این مشکل در بیش از ۲۰ مدل از محصولات چندمنظوره کانن وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا