سرور مجازی
فضای مجازی

چین دو ماهواره آزمایشی پایش به فضا پرتاب کرد

چین روز جمعه دو ماهواره آزمایشی همراه با موشک حامل لانگ مارچ-۱۱  در دریای زرد با موفقیت پرتاب کرد. این ماهواره‌ها برای پایش بی‌درنگ عملکرد سیستم ماهواره‌ای ناوبری جهانی استفاده خواهند شد.

این ماهواره‌ها در ساعت ۹:۱۰ شب به وقت پکن از زمین بلند شدند. این نخستین باری است که Long March-۱۱ در سه کیلومتری ساحل، برای پرتاب ماهواره به کار گرفته شد. پرتاب‌های نزدیک به ساحل ایمن‌تر است چراکه شرایط اقیانوس بهتر بوده و پرتاب مخازن سوخت خالی به دریا ایمن‌تر است. همچنین باعث صرفه‌جویی در زمان در حمل و نقل موشک می‌شود و کارایی را در مأموریت‌های پرتاب افزایش می‌دهد.

موشک چهار مرحله‌ای لانگ مارچ-۱۱ با سوخت جامد که برای پرتاب‌های ماهواره‌های متعدد در یک سفر شناخته می‌شود، بسیار ایمن و سازگار برای برخاستن از زمین و فراساحل بر اساس الزامات مداری است. این موشک قادر است ۵۰۰ کیلوگرم محموله را هم به مدار خورشیدی سنکرون (SSO) و هم به مدار پایین زمین (LEO) حمل کند.

ماهواره چین

از نخستین پرواز خود در سپتامبر ۲۰۱۵، این نوع راکت، چهار پرتاب دریایی و ۱۰ پرتاب زمینی انجام داده است و به چهاردهمین پرتاب موفقیت‌آمیز متوالی خود دست یافته است؛ ماهواره‌های آزمایشی CentiSpace-S۵ و S۶ با سیستم ارتقای ناوبری ماهواره‌ای LEO با موفقیت وارد مدار برنامه‌ریزی شده شدند.

آن‌ها برای پایش بی‌درنگ عملکرد سیستم ماهواره‌ای ناوبری جهانی استفاده خواهند شد و تقویت ناوبری و آزمایش‌های ارتباط لیزری بین ماهواره‌ای را انجام خواهند داد. Long March-۱۱ اغلب از پلتفرم‌های فراساحلی پرتاب می‌شود و این ۴۴۱ امین مأموریت از سری موشک‌های Long March بود.


بیشتر بخوانید

  • اولین ماهواره چین در ۲۰۲۲ با موفقیت در مدار قرار گرفت + فیلم

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا