سرور مجازی
اخبار آی تی

“بنیاد پروفسور قره‌یاضی” راه اندازی می‌شود/تولید داروی جدید برای درمان کرونا

به گزارش ایسنا، دکتر سیروس زینلی، عضو هیات علمی دانشگاه یزد و دبیر اجرایی چهارمین همایش بین المللی بیوتکنولوژی در نشست خبری چهارمین همایش بین المللی و دوازدهمین کنگره ملی بیوتکنولوژی که به صورت آنلاین برگزار شد، با اشاره به ضایعه دردناک فوت دکتر قره یاضی، افزود: به منظور پاسداشت زحمات دکتر قره یاضی بنیاد پروفسور قره یاضی راه اندازی خواهد شد تا از این طریق خدماتی در راستای اشاعه علم بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک در حوزه کشاورزی ارائه شود.

وی با اشاره به گردش مالی ۱۵ میلیارد تومانی صنعت زیست فناوری و بیوتکنولوژی، اظهار کرد: از این رو اقدام به ورود فعالان این عرصه در بورس هستیم؛ چرا که مشاهده می‌شود برای استخراج ودرآمدزایی از نفت باید میزان زیادی استخراج شود، ولی در بیو تکنولوژی در لوله‌های کوچک می‌توان داروهایی با ارزش افزوده زیاد تولید کرد؛ از این رو امروزه توجه به بیوتکنولوژی و سلول‌های بنیادی و طب بازساختی مورد توجه قرار گرفته است.

زینلی خاطر نشان کرد: شیوع کرونا هر چند که مشقاتی را برای کشور ایجاد کرده است، ولی بیوتکنولوژی خوش درخشید؛ به گونه‌ای که تولید کیت‌های PCR و Rapid Tsat از دستاوردهای این حوزه به شمار می‌شود.

رییس انجمن بیوتکنوژی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن از میان واکسن‌های تولید شده، واکسن شرکت برکت، واکسن نیروهای مسلح، دانشگاه بقیه الله، انستیتوپاستور و سیناژن وارد مراحل کار آزمایی های بالینی شدند که این هم جزو اقدامات حوزه زیست فناوری است.

وی از تولید دارویی در زمینه درمان کرونا خبر داد و گفت: در حال حاضر نشستی با مسوولان وزارت بهداشت داریم که در صورت تایید می‌توان از آن بهره برد.

دبیر اجرایی چهارمین همایش بین المللی بیوتکنولوژی به بیان وضعیت بیوتکنولوژی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: ایران علی رغم اعمال تحریم‌ها جزو ۵ تا ۶ کشور مطرح در آسیا در زمینه بیوتکنولوژی است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا